Jak narzędzia AI pomagają studentom w przygotowaniu pracy pisemnej?

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2024 23:49
W Szkole Głównej Handlowej w Warszawie stworzono wytyczne jak korzystać ze sztucznej inteligencji podczas studenckich aktywności. 
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/3rdtimeluckystudio

Podczas przygotowywania koncepcji pracy pisemnej dozwolone jest m.in. przeprowadzenie burzy mózgów z wykorzystaniem AI w zakresie wskazanych przez autora istotnych aspektów szukania tematu pracy. "Niedozwolone jest za to automatyczne generowanie koncepcji pracy pisemnej lub jej zasadniczych elementów. Co do zbierania wiedzy, AI może być użyta np. do generowania zestawień słów kluczowych związanych z wybranym obszarem badawczym czy do wyszukiwania literatury" - informuje SGH na swojej stronie. 

Specjaliści zaznaczają także, że" "Jeśli chodzi o tworzenie tekstu, to wszystkie treści merytoryczne - własne sformułowania autora oraz treści podawane za innymi autorami, powinny być efektem pogłębionej refleksji autora. Niedozwolone jest więc choćby generowanie przez AI tekstu pracy (akapitów, rozdziałów) czy generowanie pierwszej wersji tekstu i edytowanie go. Nie wolno też “pompować” istniejącej treści (np. z wykorzystaniem promptów typu: „dopisz dwa zdania do akapitu”)". Cytowanie jako źródła informacji narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji jest niedozwolone. Zarządzenie dostępne jest na stronie internetowej SGH. 

mk