X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Section50
Section00
Mural promujący akcję Wyślij Pocztówkę do Babci
Mural promujący akcję "Wyślij Pocztówkę do Babci", foto: Maciej Korsan / Up To Date Festival
05.06.2019

Up To Date Festival: wyjątkowy mural łączy pokolenia w Białymstoku

Uśmiechnięta twarz Pani Eugenii promuje akcję "Wyślij Pocztówkę do Babci".

Up To Date Festival, słynący z odważnych i niesztampowych działań komunikacyjnych znów daje o sobie znać. Właśnie odsłonięto majestatyczny mural, widniejący na elewacji jednego z najbardziej rozpoznawalnych białostockich budynków. Jego celem jest, z jednej strony, przypominanie o akcji społecznej festiwalu, czyli „Wyślij Pocztówkę do Babci”, z drugiej zaś, głośne i wyraźne mówienie o relacjach międzyludzkich.

Uśmiechnięta twarz Pani Eugenii na fasadzie budynku.

Powstały mural to kolejna odsłona szerokich działań społecznych UTDF. „Wyślij pocztówkę do Babci” to obok akcji „50+” drugi program festiwalu mający na celu łączenie pokoleń. Malowidło promujące tę akcję powstało dzięki wsparciu Łomży Jasne Pełne, czyli sponsora festiwalu, a także dzięki partnerom festiwalu – Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Podlaskiego oraz Urzędowi Miasta Białystok.

Od wielu lat nasze działania spotykają się z zainteresowaniem naszych sponsorów. W tym konkretnym przypadku wiemy, że nasza współpraca to coś więcej niż tylko wsparcie finansowe. Z Łomża Jasne Pełne bardzo często rozumiemy się bez słów i wyprzedzamy się w działaniu. Powstanie muralu promującego akcję "Wyślij Pocztówkę do Babci" to wynik raptem kilku rozmów, szybkiej wymiany pomysłów i przejścia do działania. Kilka telefonów, wymiana kontaktów i nagle na pokładzie są z nami zawodowi artyści, najlepsza grupa od zadań specjalnych w Polsce, czyli Good Looking Studio, a Urząd Marszałkowski, wieloletni partner Festiwalu powierza nam ścianę jednego z najbardziej rozpoznawalnych białostockich budynków – podkreśla Jędrzej Dondziło, główny koordynator Up To Date Festival.

Oficjalnie zaprezentowany wczoraj mural przedstawia twarz Pani Eugenii, babci, którą sympatycy festiwalu mieli już okazję poznać. To właśnie Ona w filmie pt. „Takie coś jest możliwe tylko w Białymstoku…” z 2011 roku zaprosiła redaktora Andrzeja Bajguza na herbatę i ciasto, by następnie opowiadać o festiwalowych artystach. Dziś Pani Eugenia, prababcia jedenaściorga prawnucząt, spogląda na przechodniów ze ściany budynku przy ul. Skłodowskiej 14 i zachęca do „Wysłania Pocztówki do Babci”.

Sami przed sobą zgrywamy wiecznie zabieganych i zajętych, przez co zapominamy o tym, co zbyt często uznajemy za niewarte zapomnienia. Czasem dotyczy to naszych najbliższych, czasem po prostu nas samych. Dbaj o bliskich, pamiętaj. To proste.

Zapierające dech malarstwo architektoniczne to dzieło rąk artystów z Good Looking Studio, którzy przenieśli na jedną z piękniejszych białostockich postmodernistycznych brył wspólny projekt Jana Estrady-Osmyckiego, absolwenta malarstwa na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, oraz zespołu kreatywnego Up To Date Festivalu. Nic by się jednak nie odbyło, gdyby nie wprawne oko białostockiej fotografki, Gosi Żuk, która elegancko uwieczniła Panią Eugenię na fotografii. Głównym sponsorem muralu jest Łomża Jasne Pełne, natomiast pomysłodawcą akcji WPdB, samego muralu oraz formy, jaką przybrał, jest wielokrotnie nagradzany za działania na rzecz kultury, dyrektor kreatywny Up To Date Festivalu, Cezary Chwicewski, który czuwał nad przebiegiem całości działań.

"Wyślij Pocztówkę do Babci" i akcja "50+".

Życie ludzi starszych rządzi się nieco innymi prawami i toczy się według innych reguł niż życie młodych. Światy dziadków i wnuków w pewnym momencie oddalają się od siebie, a czas wydaje się biec w zupełnie innym tempie i kierunku. Nagle zaczyna brakować go na to, co wcześniej było wartością – wspólne dzielenie chwil, choćby krótkich rozmów, by następnie móc przywoływać je we wspomnieniach. I to właśnie z tego powodu twórcy Up To Date Festivalu postanowili nie tylko przypomnieć o tym, jak ważne są relacje, lecz także nieco  pomóc w ich pielęgnowaniu, organizując programy: „50+” i „Wyślij pocztówkę do Babci”.

W ramach akcji „50+” można odwiedzić Festiwal z mamą, tatą, babcią czy dziadkiem – całkowicie za darmo. To jedyna w swoim rodzaju okazja, by pokolenie, którego młodość przypadła nieco wcześniej, mogło również dotknąć „naszej” kultury muzycznej. Wystarczy „dowód-na-dowód”, który potwierdzi ukończenie 50 lat, by wejść na festiwal za darmo i doświadczyć na własnej skórze tego, czym jest dziś kultura młodych.

Dzięki akcji "50+" nasz festiwal odwiedziło już kilkuset seniorów – wiemy, że niektórzy z nich powracają. W przypadku "Wyślij Pocztówkę do Babci" możemy mówić o ponad 2000 kartek wysłanych do najbliższych. Wszystko to w ciągu trzech lat realizowania naszych działań – mówi Chwicewski.

Jak nie raz się okazywało, dla wielu młodych to pierwszy raz w ich życiu, kiedy wysyłali pocztówkę! Mogliśmy to poznać po np. niewłaściwie zaadresowanych kartkach czy przyklejonym na odwrocie znaczku. W całym tym zamieszaniu chodzi zwyczajnie o to, by przy użyciu tradycyjnego motywu, jakim jest kartka pocztowa, zrobić miłą niespodziankę i pozdrowić babcię czy dziadka prosto z festiwalu w Białymstoku – dodaje dyrektor kreatywny UTDF.

Akcja białostockiego festiwalu spotkała się z niezwykle ciepłym przyjęciem festiwalowiczów. Jest ona także laureatką wielu nagród, w tym m.in. Klubu Twórców Reklamy, czyli jednego z najważniejszych w Polsce konkursów branży kreatywnej.

X-lecie Up To Date Festival.

Tegoroczna edycja jest dziesiątą w historii działań białostockiej ekipy tworzonej przez lokalnych aktywistów, którzy każdego roku wkładają ogromny wysiłek w to, aby powoływać do życia prawdziwie artystyczną i oddaną dźwiękowym poszukiwaniom przestrzeń. Up To Date Festival to platforma łącząca muzykę z innymi dziedzinami sztuki. Odbywa się rokrocznie w Białymstoku w samym sercu północno-wschodniej Polski. Każdego roku UTDF odwiedza ok. 8000 gości, zaś wydarzenia festiwalowe mają swoje miejsce w tak różnorodnych przestrzeniach, jak choćby Stadion Miejski w Białymstoku, Opera i Filharmonia Podlaska czy Pałac Branickich.

W ciągu dekady na festiwalowych scenach wystąpiło ponad 500 artystów. Filmy promocyjne nie tylko obejrzały miliony widzów, ale także wielokrotnie je nagradzano. Łącznie, Festiwal ma już na swoim koncie kilkadziesiąt wyróżnień, nominacji i nagród. Okrzyknięty został także najciekawiej promującym się wydarzeniem. Festiwal od samego początku napędza miłość do muzyki, kultury i ludzi, dzięki czemu dziś może poszczycić się jednym z największych zapleczy najlepszych wolontariuszy na świecie.

Dziesięć lat Up To Date Festival to także sztuka, w tym sztuka uliczna – murale, wystawy, instalacje czy marka Pozdro Techno i najmłodsze dziecko białostockiej ekipy o już ugruntowanej pozycji, czyli Pozdro Techno Sound System. UTDF to dziś marka rozpoznawalna nie tylko w całej Polsce, ale i dostrzegana poza granicami kraju.

sortuj
liczba komentarzy: 0
    Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
BLOG - Czwórka - Muzyczny
Section51

O autorach:

Norbert Borzym (Bert)

Autor Kluboteki, audycji z taneczną elektroniką w Czwórce Polskim Radiu, DJ, dziennikarz muzyczny i producent. Występuje w duecie Last Robots oraz pod szyldem Boogie Mafia (razem z Harperem). Obok autorskich nagrań (m.in. "Robot's Friend") jest współautorem remiksów dla m.in. dla Noviki, D4D, Foxa, grup Kamp!, Out of Tune i Plastic. Interesuje się historią starożytnego Rzymu.

Marcin "Harper" Hubert

Jedna z najbardziej opiniotwórczych postaci polskiej sceny klubowej. Niestrudzony muzyczny entuzjasta i poszukiwacz dobrego groove'u, Dziennikarz, DJ, autor licznych kompilacji. W Czwórce prowadzi Funkadelię oraz Basstion. Zna się, wie, i posiada pewnie więcej płyt niż Ty. Podobno ma kontakty z (Boogie) Mafią, ale jest przy tym (Beats) Friendly.

Piotr Truszkowski

Wielbiciel brzmień najróżniejszych, fan metafizycznego dystansu Pilcha i filmów Kevina Smitha. W chwilach wolnych od prawdziwego życia staje się wiecznie początkującym twórcą elektronicznych dźwięków. Swego czasu redaktor polskiej edycji DJ Magazine. W Czwórce, oprócz pisania, zajmuje się wspieraniem działań redakcji muzycznej, które mają na celu dostarczenie Wam najlepszej muzyki w polskim eterze. Piszcie: piotr.truszkowski@polskieradio.pl

Adam Świetlicki

Muzyka towarzyszyła mi od kiedy pamiętam i chociaż "rozsądna" kalkulacja podczas edukacji prowadziła mnie z dala od niej, to szczęśliwy splot wypadków przywiódł mnie do radia. Jestem fanem rapu, klasycznego rocka, dobrego filmu, technologicznych nowinek i piłki nożnej, którą śledzę w każdej wolnej chwili. A, i mam obsesję na punkcie filmowych cytatów, które często, nawet nieświadomie, wplatam w zdania podczas rozmowy.