1 sierpnia odbyła się trzecia w tym roku odsłona Bandcamp Friday - inicjatywy, dzięki której cały dochód ze sprzedaży muzyki w popularnym serwisie przekazywany jest bezpośrednio muzykom lub ich wytwórniom. Jak poinformowała platforma, ostatnia edycja przyniosła twórcom aż 3,5 miliona dolarów.
- Świetnie jest widzieć, jak po pięciu latach Bandcamp Friday nadal przynosi takie efekty. Jako społeczność stawiająca artystów na pierwszym miejscu niezmiennie staramy się ich wspierać w sposób maksymalnie bezpośredni i to nie tylko w ramach tego cyklu, ale też na co dzień, przez cały rok. Twórcy zawsze powinni otrzymywać uczciwe wynagrodzenie za swoją pracę - skomentował Dan Melnick, dyrektor generalny platformy, która zazwyczaj przekazuje muzykom i wytwórniom około 80% dochodu ze sprzedaży.
Bandcamp Fridays ruszyły w marcu 2020 roku, gdy pandemia COVID-19 pozbawiła artystów przychodów z tras koncertowych. Od tego czasu, w dniu akcji serwis przekazuje całość przychodów bezpośrednio muzykom i wytwórniom, a fani wsparli ich już kwotą ponad 120 milionów dolarów. Inicjatywa pozwoliła twórcom pokryć koszty życia, nagrań i tras, a także stała się narzędziem do nagłaśniania ważnych spraw społecznych i zbiórek charytatywnych.
Do końca roku odbędą się jeszcze trzy Bandcamp Fridays:
• 5 września
• 3 października
• 5 grudnia
AŚ