X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Section50
Section00
Kstyk: Uchem na podziemie 21
Kstyk: Uchem na podziemie #21, foto: Kstyk
20.11.2019

Kstyk: Uchem na podziemie #21

Kstyk otwiera trzecią dziesiątkę w swoim cyklu podziemnych selekcji.

zibex - babcia i dziadek (prod. HIFIRE)

Kolejny utwór tego artysty w naszym zestawieniu i nie ma co się dziwić. „babcia i dziadek” to następna historia z płyty „chill?”. Tym razem zibi poszalał i zrobił numer o paleniu zielonej substancji z dziadkami. Temat został ugryziony w taki sposób, że nie ma opcji, aby podczas słuchania nie pojawił się na naszych ustach uśmiech. Idealnie napisane wersy, zarapowane w charakterystyczny dla twórcy sposób. Można by postawić pytanie: kto inny mógłby to zrobić na takim poziomie? Pewnie nikt. Obstawiam, że bez teledysku odbiór nie byłby aż tak potężny (blisko milion odsłon w serwisie YouTube). Wideo może śmiało konkurować z tymi wysokobudżetowymi z mainstreamu. I właśnie za to wielkie propsy dla Macieja Pałusznego.

Anatom - Powód (prod. Atezu)

„Powód” zostanie zapamiętany przeze mnie na lata, mimo że nie należę do fanów muzyki starego B.A.K.U., a obecnie Anatoma. Gdy niektórzy tworzą 8-minutowe EPki, to Młody Wilk piątej edycji wrzuca do sieci utwór o takiej długości. Oczywiście nie propsuję za sam czas trwania, bo wielu pewnie zanudziłoby nas na śmierć takim tworem, ale Anatom świadomie prowadzi słuchacza przez historię swojego życia i robi to w sposób ciekawy i szczery do bólu. Mimo, że numer dotyczy życia tej konkretnej jednostki, to każdy może znaleźć coś, z czym będzie się mógł utożsamić. Dzięki temu można mówić o utworze uniwersalnym. A jakby podsumować jednym słowem to klasyczne „propsy” zamieniłbym na często wymieniane w komentarzach „ciary”.

Khivju - Ładna panna (prod. B Noize)

Dzisiaj mieszamy stylami trochę sinusoidalnie. Pierwszy numer to chillowa historia, drugi to emocjonalny walec, który przejedzie Cię i zostawi w głowie ogromny bagaż, a przy trzecim wracamy do luzu i to jak niewymuszonego. Khivju to postać totalnie nieznana na naszej scenie. Może to wina jego „systematyczności” publikacji, ale jeśli ma dawać tak dopracowane kawałki, jak „Ładna panna” to jestem za. Wjeżdża na beat w pełnym stylu, bez żadnego wstydu leci swoje, do tego nie można odmówić mu chwytliwego refrenu. Krótki storytelling o kobiecie i zielonej miłości. Mimo pewnych wersów, które u niektórych zakrawałyby o cringe, u niego wychodzą po prostu naturalnie.

WhiteWell – Inwersja (prod. prod. vaegud & sketchmyname)

O tym artyście wspomniałem w #19 Uchem na podziemie w kontekście utworu „Fiolka Bólu”. „Inwersja” to mój faworyt z twórczości młodego rapera. Pełna harmonia wielu nieprzewidywalnych flow. Sama budowa kawałka też jest ciekawa i nietypowa. Nie sprowadza się tylko do podziału zwrotka, refren, zwrotka, refren. W moim odczuciu znajduje się tu również dobrze napisany tekst budujący napięcie. Użyte słowa w kontekście całego utworu pasują i wolę słyszeć o imponderabilii, czy też o tasmańskich głowach niż o „dzi*ce na masce”. WhiteWella trzeba śledzić. 2020 może być jego, jeśli dalej będzie szlifować swoje skillsy. Ten singiel ma tylko 6002 wyświetleń, więc nadrabiajcie, póki będziecie mogli mówić: „słuchałem przed hypem”.

sortuj
liczba komentarzy: 0
    Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
BLOG - Czwórka - Muzyczny
Section51

O autorach:

Norbert Borzym (Bert)

Autor Kluboteki, audycji z taneczną elektroniką w Czwórce Polskim Radiu, DJ, dziennikarz muzyczny i producent. Występuje w duecie Last Robots oraz pod szyldem Boogie Mafia (razem z Harperem). Obok autorskich nagrań (m.in. "Robot's Friend") jest współautorem remiksów dla m.in. dla Noviki, D4D, Foxa, grup Kamp!, Out of Tune i Plastic. Interesuje się historią starożytnego Rzymu.

Marcin "Harper" Hubert

Jedna z najbardziej opiniotwórczych postaci polskiej sceny klubowej. Niestrudzony muzyczny entuzjasta i poszukiwacz dobrego groove'u, Dziennikarz, DJ, autor licznych kompilacji. W Czwórce prowadzi Funkadelię oraz Basstion. Zna się, wie, i posiada pewnie więcej płyt niż Ty. Podobno ma kontakty z (Boogie) Mafią, ale jest przy tym (Beats) Friendly.

Piotr Truszkowski

Wielbiciel brzmień najróżniejszych, fan metafizycznego dystansu Pilcha i filmów Kevina Smitha. W chwilach wolnych od prawdziwego życia staje się wiecznie początkującym twórcą elektronicznych dźwięków. Swego czasu redaktor polskiej edycji DJ Magazine. W Czwórce, oprócz pisania, zajmuje się wspieraniem działań redakcji muzycznej, które mają na celu dostarczenie Wam najlepszej muzyki w polskim eterze. Piszcie: piotr.truszkowski@polskieradio.pl

Adam Świetlicki

Muzyka towarzyszyła mi od kiedy pamiętam i chociaż "rozsądna" kalkulacja podczas edukacji prowadziła mnie z dala od niej, to szczęśliwy splot wypadków przywiódł mnie do radia. Jestem fanem rapu, klasycznego rocka, dobrego filmu, technologicznych nowinek i piłki nożnej, którą śledzę w każdej wolnej chwili. A, i mam obsesję na punkcie filmowych cytatów, które często, nawet nieświadomie, wplatam w zdania podczas rozmowy.