X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Section50
Section00
Kstyk: Uchem na podziemie 27
Kstyk: Uchem na podziemie #27, foto: Kstyk
05.02.2020

Kstyk: Uchem na podziemie #27

Oto, co warto sprawdzić w polskim rapowym undergroundzie.

Gastrojan - Pretekst (prod. VBS)

„Mimo przeciwności” możemy słuchać Gastrojana, a w dodatku wlatuje on z totalnym realtalkiem. Utwór jest rozliczeniem z ojcem. Rzadko się zdarza, aby artysta wpuszczał nas tak głęboko w swoje życie. Przez cały numer dowiadujemy się o wszelkich niegodziwościach, jakie sprawił Janowi oraz jego rodzinie ten człowiek. Historia jest tragiczna, jednakże Janek pokazuje, że można sobie radzić nawet w tak trudnych chwilach. „Pretekst” mną wzrusza - przy pierwszych odsłuchach szkliły mi się oczy. Współczuję akcji i trzymam kciuki, aby koniec końców nastała sprawiedliwość. Rap jest mocny, techniczny, ale nie ma co w nim szukać zbędnych zabiegów. Cholernie to pasuje do całej koncepcji. Ponadto to drugi track rapera z Poznania w akcji SBM Starter.

MIŁY ATZ – OYSTER

Rozkminiałem co wybrać z „DEADLINE EP” (jedna z najlepszych płyt w podziemiu 2019) do tego cyklu i padło na singiel z klipem. „OYSTER” jest świetną wizytówką Atezeciora. Zabawa z wersami i punche, jakie nam serwuje raper są godne pochwały. W głowie zostaje wiele linijek, jak choćby: „a ja jadę tam, gdzie łatwo dostać kosę pod żebro, ale nic tu nie zrobią wielkopolskim Ejbrom”. Do tego dochodzi sprawne flow i jego modyfikacje. Raper nie stroni od zmian tempa, przyśpiewek. Produkcją zajął się gkamolli, a instrumentale z „DEADLINE EP” to bodajże jego pierwsze wypuszczone do sieci. Siedzi prześwietnie. Daje miejsce na te wszystkie wybiegi wokalne. Czysty hip-hop. No, może nie taki czysty, ale to właśnie jego esencja. Teledysk stworzony przez Muddy Eyez Visions to klasa światowa.

baron - linienie (prod. ash)

baron to raper niegdyś związany z wrocławsko-warszawskim składem Palewave. Swego czasu rządzili podziemiem, a na ich imprezy przychodziły tłumy fanów. Wspominam te czasy z pewną magią, bo z tą subkulturą czarnych ciuchów, masek, smutnej muzyki i wielu innych aspektów bardzo się identyfikowałem. Zawsze z ciekawością sprawdzam premiery tego pana i śmiało mogę powiedzieć, że dalej ma to coś i nigdy tego nie stracił. Cenię jego refleksje przekładane z głowy na papier. „Linienie” jest rozliczeniem z minionego etapu w życiu twórcy. Mówi o tym, jak wyniszczał samego siebie, co przeszedł, ale też zostawia drobne wskazówki dla osób, które mogą czuć się podobnie. Swoje słowa kieruje również do byłej partnerki. „Podpisano Młody Baron, resztę wyczytasz po oczach” zostawia pytanie, czy mowa o tym, jak dużo przeszedł, czy może artysta korzysta z używek i utwór powstał po ich zażyciu. A może zbyt daleka interpretacja? Utwór jest świetny, późną porą będzie często gościć na mojej playliście.

skinny & dorski - na raz (skrecze: DJ Remisz)

W takiej odsłonie, czyli w dosyć klasycznym brzmieniu, skinny aka brudna małpa siada mi najbardziej. W numerze przedstawia skąd zaczęła się zajawka, jak ludzie reagowali na pierwsze nagrywki młodego Olka oraz rozlicza fake’owych znajomych, którzy chcieli się pojawiać w jego towarzystwie po odniesieniu sukcesów. Nie brakuje też lekkiej przewózki. Wersy zostały okraszone dobrymi, nieoczywistymi rymami. Nagrana na jeden raz prosta, lecz płynna nawijka z dobrze siadającym przyspieszeniem na końcu. Czuć potężną zajawkę na rap i ja to kocham. Dorski ze świetną produkcją, a dorzucone przez DJ Remisza skrecze uzupełniają i wnoszą ten numer na kolejny level. Lekko ponad 2 minuty, a panowie dostarczają nam tyle radochy. HIP-HOP.

sortuj
liczba komentarzy: 0
    Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
BLOG - Czwórka - Muzyczny
Section51

O autorach:

Norbert Borzym (Bert)

Autor Kluboteki, audycji z taneczną elektroniką w Czwórce Polskim Radiu, DJ, dziennikarz muzyczny i producent. Występuje w duecie Last Robots oraz pod szyldem Boogie Mafia (razem z Harperem). Obok autorskich nagrań (m.in. "Robot's Friend") jest współautorem remiksów dla m.in. dla Noviki, D4D, Foxa, grup Kamp!, Out of Tune i Plastic. Interesuje się historią starożytnego Rzymu.

Marcin "Harper" Hubert

Jedna z najbardziej opiniotwórczych postaci polskiej sceny klubowej. Niestrudzony muzyczny entuzjasta i poszukiwacz dobrego groove'u, Dziennikarz, DJ, autor licznych kompilacji. W Czwórce prowadzi Funkadelię oraz Basstion. Zna się, wie, i posiada pewnie więcej płyt niż Ty. Podobno ma kontakty z (Boogie) Mafią, ale jest przy tym (Beats) Friendly.

Piotr Truszkowski

Wielbiciel brzmień najróżniejszych, fan metafizycznego dystansu Pilcha i filmów Kevina Smitha. W chwilach wolnych od prawdziwego życia staje się wiecznie początkującym twórcą elektronicznych dźwięków. Swego czasu redaktor polskiej edycji DJ Magazine. W Czwórce, oprócz pisania, zajmuje się wspieraniem działań redakcji muzycznej, które mają na celu dostarczenie Wam najlepszej muzyki w polskim eterze. Piszcie: piotr.truszkowski@polskieradio.pl

Adam Świetlicki

Muzyka towarzyszyła mi od kiedy pamiętam i chociaż "rozsądna" kalkulacja podczas edukacji prowadziła mnie z dala od niej, to szczęśliwy splot wypadków przywiódł mnie do radia. Jestem fanem rapu, klasycznego rocka, dobrego filmu, technologicznych nowinek i piłki nożnej, którą śledzę w każdej wolnej chwili. A, i mam obsesję na punkcie filmowych cytatów, które często, nawet nieświadomie, wplatam w zdania podczas rozmowy.