X
Шановний Користувачу,
25 травня 2018 року набуло чинності Розпорядження Європейського парламенту і Ради (ЄС) 2016/679, прийняте 27 квітня 2016 р. (RODO). Заохочуємо до ознайомлення з інформацією про обробку персональних даних на порталі PolskieRadio.pl
1.Адміністратором даних є Polskie Radio S.A. з головним офісом у Варшаві, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa
2. У справах, пов’язаних з Вашими даними, слід звертатися до Інспектора охорони даних, e-mail: iod@polskieradio.pl, тел.: 22 645 34 03
3.Персональні дані оброблятимуться у маркетингових цілях на основі наданої згоди.
4.Персональні дані можуть надаватися виключно з метою належного надання послуг, обумовлених у політиці приватності.
5.Персональні дані не надсилатимуться за межі Європейського економічного простору або до міжнародних організацій.
6.Персональні дані зберігатимуться протягом 5 років від закриття облікового запису, відповідно до законодавчих положень.
7.Ви маєте право на доступ до своїх персональних даних, їх виправлення, перенесення, усунення або обмеження обробки.
8.Ви маєте право на внесення протесту щодо подальшої обробки, а у випадку висловлення згоди на оброку персональних даних – на її відкликання. Використання права на відкликання згоди не розповсюджується на обробку, що мала місце до моменту відкликання згоди.
9.Ви маєте право на подання скарги до наглядового органу.
10.Polskie Radio S.A. повідомляє, що в процесі обробки персональних даних не приймаються автоматизовані рішення та не застосовується профілювання.
Більше на цю тему Ви знайдете на сторінках персональні дані та політика приватності
Розумію
Українська Служба

«Телеміст Кремля»: чергова провокація Москви перед виборами в Україні

11.07.2019 17:00
Чи слід чекати нових актів антиукраїнської пропаганди і підривної діяльності Москви в інформаційній сфері України?
Аудіо
    NewsOne               24
Акція протесту перед каналом NewsOne у Києві у зв'язку із наміром провести так званий телеміст з російським телеканалом "Россия 24"PAP/EPA/SERGEY DOLZHENKO

В Україні відкинули і засудили організований місцевим телеканалом NewsOne та російським каналом "Россия 24" телеміст "Треба поговорити". Під тиском громадських протестів та різких заяв офіційних осіб український телеканал відмовився від цієї ідеї. Проте частина політиків і експертів вважає, що святкувати перемогу зарано і застерігають від нових актів антиукраїнської пропаганди та підривної діяльності Москви в інформаційній сфері України. 

Перші особи України вже наступного ранку почали реагувати на оголошений в неділю, 7 липня, ввечері по російському телебаченню намір влаштувати телеміст між Україною і Росією за участі простих громадян. Зокрема, голова Верховної Ради Андрій Парубій на погоджувальній раді голів фракції і депутатських груп заявив про неприпустимість реалізації таких намірів:

- Реакція держави на цю пряму спробу інформаційного прориву ворога має бути жорсткою настільки, щоб і надалі у будь-кого і будь-коли не виникла навіть думка про можливість подібних дій. Ворог, що окопався всередині і стріляє нам в спину, має бути ліквідований.

Не шкодував негативних епітетів щодо запланованої телевізійниками акції і президент України Володимир Зеленський. Він наголосив, що все це недаремно сплило в переддень парламентських виборів в Україні:

- Телеміст - це просто дешевий, але небезпечний пі-ар хід перед виборами, мета якого поділити всіх українців, нас з вами, на два табори. Одному табору політики скажуть – "звичайно, давайте поговоримо. Треба забувати образи, ми ж братні народи, подумаєш, тисячі загиблих наших хлопців!" Другий табір політики закличуть обуритись і озброївшись патріотизмом, політики підуть заробляти бали на виборах.

Своєю чергою, генеральний прокурор України Юрій Луценко заявив про порушення кримінальних справ проти телеканалу NewsOne за фактами "замаху на державну зраду шляхом надання інформаційної підтримки підривній діяльності проти України" і фінансування тероризму:

- Російський банк, який фінансує в тому числі агресивну війну проти України, а також телеканал NewsOne є пов'язаними юридичними особами. З цієї точки зору, така інформаціє є достатньою для негайного засідання Ради нацбезпеки України і негайного ухвалення давно очікуваного рішення в інтересах державної безпеки України.

Рада національної безпеки і оборони України зібралася на термінову нараду. На ній, як написав на своїй сторінці у Facebook секретар РНБО Олександр Данилюк, Служба безпеки України і Національна поліція отримали низку доручень щодо захисту інформаційного простору. Данилюк повідомив, що провів нараду за дорученням президента Зеленського і сам дав доручення обом відомствам. Подробиці цих розпоряджень він не оприлюднив, пославшись на секретність. "NewsOne скасував так званий “телеміст”, але це не кінець інформаційної війни. Тому і наша робота триває", – зазначив Данилюк.

Але виконавчий директор Центру прикладних політичних досліджень "Пента" Олександр Леонов побачив у цій заяві більше реклами, ніж дієвої реакції на провокацію Москви:

- РНБО не відбулося. Немає такого формату – "нарада РНБО". Секретар РНБО не може самостійно роздавати доручення. Це має робити президент. Вочевидь, наразі ми бачимо, що жодних доручень просто немає. У заяві Луценка є певна інформація. Тут питання до СБУ: перевіряйте і дійте! Співпраця з підсанкційним державним російським телеканалом "Россия 24", який діє виключно за вказівками Кремля, є співпрацею з Кремлем. Не більше і не менше.

Скандальний телеміст мав відбутися 12 липня, - зазначив власник телеканалу NewsOne Тарас Козак на зустрічі з прем’єр-міністром Росії Дмитром Медведєвим. Але пізніше телеканал повідомив про скасування цієї акції. Однією з причин було названо заяви про можливі акції протесту біля телеканалу і погрози розправи, що нібито надійшли на адресу журналістів цього телеканалу. NewsOne також поскаржився на "масовану інформаційну атаку на себе з боку низки політичних партій". Акції протесту проти інформаційної політики цього телеканалу відбулися не лише біля його офісу, а й біля споруд органів влади України. Під тиском цих акцій, зокрема, Національна рада з питань телебачення і радіомовлення на терміновому засіданні вирішила провести позапланову виїзну перевірку NewsOne і за її результатами позиватися в суді щодо позбавлення каналу ліцензії на мовлення. Але заступник голови парламентського комітету зі свободи слова Сергій Висоцький вважає, що все це стало прикриттям небажання влади вирішувати проблему антиукраїнських ЗМІ всередині держави по суті: 

- Єдиний спосіб адекватно зреагувати на цю антиукраїнську провокацію – це рішення РНБО про скасування ліцензії та інших санкційних заходів щодо цього телеканалу. Підстави в РНБО є. Подання Верховної Ради на санкції щодо телеканалів NewsOne і "112" ми проголосували ще восени минулого року. Нацрада нічого тут не може зробити, крім як оштрафувати телеканал за якісь порушення, що вже відбулися раніше. Тому це відповідальність президента Зеленського: скликаєш РНБО, ухвалюєш рішення і потім вся державна машина на виконання указу президента починає діяти – виконувати цей указ.

Голосів експертів на захист телеканалу NewsOne було небагато і надійшли такі оцінки лише від проросійських політиків та політологів. Ось як виправдовував дії горезвісного телеканалу близький до таких кіл директор "Київського центру політичних досліджень і конфліктології" Михайло Погребинський:

- Подобається мені, чи не подобається, але це справа приватної компанії. Вони хочуть це вчинити. Немає жодних законів, які би забороняли сьогодні це робити. Тому будь-які погрози на їхню адресу є підставою для кримінальних проваджень проти тих людей, які дозволяють собі такі погрози, – сказав Погребинський.

Натомість політолог Олег Саакян, який є вимушеним переселенцем з окупованої частини Донбасу і знає на власному досвіді методи інформаційних атак проти України з боку Росії, вважає цілу затію із цим телемостом провокаційним ходом Москви з метою надати переваги своїм політичним сателітам в Україні на парламентських виборах 21 липня:

- Зрозуміло, що реакцією українського суспільства буде обурення. Більше того, було зрозуміло, що частина українського суспільства налаштована достатньо радикально. Це розкачка для того, щоби дати картинку "фашистів", "бандерівців". Все це беремо в лапки, розуміючи ці російські міфи, перш за все, для західного світу. Оскільки 12 число – це день, коли мали зустрічатися радники країн нормандського формату. І тут виходить картинка, коли Росія ніби готова до діалогу, а тут радикали виступають проти такого "давайте поговоримо" і не хочуть говорити. З іншого боку, це розкачка на вибори, коли потрібна мобілізація виборців. Ніщо так не мобілізує, як страх. І в цій ситуації бачимо, що є два ключових вигодонабувачі. З одного боку - це "Опозиційна платформа - За життя!" Медведчука, кума Путіна. З іншого боку - ми побачили, як вже не раз партія "Європейська солідарність" Петра Порошенка фактично виступає вигидонабувачем. Для Росії план "А" зламався, бо для такої картинки потрібно було мати перший інформаційний привід – радикальний. А він був не радикальний. І після цього була заява президента Зеленського, яка відфутболила російське питання їм же ж на територію. Ситуація стала не чорно-білою, а багатоколірною. У ній і виборець увійшов у стан спроби розібратися. Спрощену картинку нав'язати не вдалося.

Перед парламентськими виборами Тарас Козак, який є радником і близьким партнером одіозного проросійського політика Віктора Медведчука, став власником не лише телеканалу NewsOne, а й ще двох каналів – "112" і "ЗІК". Президент Зеленський 10 липня заявив, що проблема цієї інформаційної монополії буде врегульована після обрання нового складу Верховної Ради. "Таким людям, як пан Медведчук, не дамо монополізувати наше українське телебачення", – заявив Зеленський.

Вільгельм Смоляк

Побач більше на цю тему: Кремль