Spotify promuje polskich muzyków, a konkretnie artystki, w ramach programu EQUAL, który obejmuje m.in. wyświetlanie ich wizerunków na billboardach na nowojorskim Times Square. Inicjatywa ta ma na celu wspieranie kobiet w branży muzycznej i promowanie ich twórczości na całym świecie.
Inicjatywa EQUAL została zapoczątkowana w 2021 roku i od tamtego czasu zwraca uwagę fanów muzyki z całego świata na obecność i znaczenie kobiet w przemyśle muzycznym. Uświadamianie społeczeństwa to jednak nie wszystko, bowiem w ramach programu Spotify udziela wsparcia utalentowanym artystkom z całego świata. Na platformie streamingowej powstały specjalne playlisty dedykowane muzyczkom z różnych zakątków globu, a muzyka tworzona przez kobiety jest regularnie polecana użytkownikom przez algorytmy Spotify.
W rozmowie z Adą Janiszewską, Maryla Rodowicz opowiedziała nie tylko o udziale w kampanii, ale także o swojej barwnej karierze i tym, jak przez dekady zmieniała się zarówno ona, jak i cała branża.