X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Informacyjna Agencja Radiowa

Jakie prędkości rozwinie na polskich torach Pendolino?

Ostatnia aktualizacja: 06.06.2014 13:57
W drugiej połowie czerwca okaże się, kiedy pociągi Pendolino wyjadą na polskie tory - zapowiada PKP Intercity. Przewoźnik prowadzi negocjacje z producentem, firmą Alstom. Obie strony spierają o dopuszczalną prędkość w homologacji, bez której maszyna nie może być użytkowana.
Jakie prędkości rozwinie na polskich torach Pendolino?
Foto: flickr/magro_kr

PKP Intercity obstaje przy maksymalnej prędkości 250 kilometrów na godzinę, na co nie chce się zgodzić producent. Rzeczniczka przewoźnika Zuzanna Szopowska, wierzy jednak, że uda się osiągnąć porozumienie i od grudnia, pociągi ze stolicy do Krakowa i Katowic osiągną najwyższą możliwą szybkość.

Producent w komunikacie, argumentuje, że nie może przeprowadzić w Polsce testów homologacyjnych,, które pozwoliłyby na wpisanie do dokumentów żądanej przez przewoźnika prędkości. Mimo, że los kontraktu jest niepewny, PKP Intercity terminowo przekazuje płatności. Zrealizowano już prawie 80 procent kontraktu, mimo, że żaden z dostarczonych już pociągów nie ma pełnej dokumentacji pozwalającej na użytkowanie. Co więcej, w marcu podpisano z firmą Alstom aneks do umowy w sprawie płatności. Zuzanna Szopowska podkreśla jednak, że jest w nim zapis o terminowych dostawach.

Co więcej, od maja naliczane są kary za niewywiązywanie się producenta z kontraktu. W sumie PKP Intercity zamówiło 20 pociągów, które mają obsługiwać trasy z Warszawy do Trójmiasta, Krakowa, Katowic i Wrocławia. Największą prędkość, 200 kilometrów na godzinę Pendolino ma rozwinąć na Centralnej Magistrali Kolejowej biegnącej ze stolicy na południe Polski.

IAR