X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Informacyjna Agencja Radiowa

Akcja "Death Camps Were Nazi German" będzie kontynuowana

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2017 15:11
Mobilny billboard z napisem w języku angielskim „Obozy zagłady były niemieckie” będzie kontynuował swoją podróż po Europie. Na początku lutego wyruszył z Wrocławia do Niemiec, Belgii i Wielkiej Brytanii.
Kamil Rybikowski podczas konferencji prasowej dotyczącej akcji German Death Camps
Kamil Rybikowski podczas konferencji prasowej dotyczącej akcji "German Death Camps"Foto: PAP/Tomasz Gzell

W drodze powrotnej będzie kontynuowana akcja protestu przeciwko używaniu przez zagraniczne media sformułowania „polskie obozy koncentracyjne” - zapowiadają działacze Fundacji Tradycji Miast i Wsi. Organizatorzy chcą wyruszyć z billboardem w przyszłym tygodniu tak, aby 1 marca być w Brukseli - w momencie, gdy tam rozpoczną się obrady plenarne Parlamentu Europejskiego. Organizatorzy tłumaczą, że za pierwszym razem, kiedy byli z billboardem w Brukseli, trwał szczyt Unii Europejskiej na Malcie i w Brukseli nie było ani polityków, ani dziennikarzy, przez co nie dało się nagłośnić akcji. 

Dawid Hallmann z Fundacji Tradycji Miast i Wsi przypomina, że akcja "Death Camps Were Nazi German" nawiązuje do internetowej akcji GermanDeathCamps. Jest ona związana z opublikowaniem przez niemiecką publiczną stację telewizyjną ZDF niewystarczających i niespełniających - zdaniem autorów akcji - odpowiednich wymogów przeprosin dla więźnia KL Auschwitz, Karola Tendery, za użycie sformułowania "polskie obozy zagłady Majdanek i Auschwitz".

„Pojechaliśmy pod siedzibę ZDF w Moguncji; tam jeździliśmy z naszym billboardem wzywając do przeproszenia, a jednocześnie mówiącym, że te obozy były niemieckie, następnie billboard udał się do Wiesbaden, Bonn, Brukseli i Londynu" - przypomniał Dawid Hallmann. "Akcja zakończyła się w Cambridge”. Organizatorzy zwracają uwagę, że odniosła ona bardzo duży sukces medialny w Polsce, była też nagłośniona w pozaeuropejskich mediach. Mimo to - jak podkreślają - telewizja ZDF w dalszym ciągu nie wykonała wyroku sądu, stąd potrzeba kontynuacji akcji i edukacji historycznej w państwach zachodnich.
W planach jest także podobna akcja w Stanach Zjednoczonych. Na billboardzie o rozmiarach 3x6 metry widnieje brama obozu Auschwitz, w która wpisano kontur jednoznacznie kojarzący się z twarzą Adolfa Hitlera. Obok grafiki widnieją napisy "Death Camps Were Nazi German" oraz "ZDF Apologize!".

IAR

Zachęcamy do śledzenia nas na Twitterze. Więcej i najwięcej wiadomości IAR po wykupieniu dostępu do serwisu.