Jesienią 1969 roku Mieczysław Kosz był na warszawskiej imprezie witany jako gwiazda, po olśniewającym debiucie rok wcześniej i międzynarodowych sukcesach. A kilka dni po tym po tym koncercie zameldował się w studiu Polskiego Radia, gdzie towarzyszyli mu Janusz Kozłowski na kontrabasie i Sergiusz Perkowski na perkusji - ci sami, z którymi wystąpił na estradzie Filharmonii Narodowej.
"Sygnały" Mieczysława Kosza
"Sygnały" to jeden z trzech utworów zarejestrowanych podczas tej krótkiej sesji. Utrzymany jest w typowej dla młodego wirtuoza estetyce wypracowanej przez jego idola, amerykańskiego pianistę Billa Evansa. Instrumentaliści towarzyszący kompozytorowi i głównemu soliście mają tu większą swobodę niż w tradycyjnej, sięgającej wcześniejszych dekad formule prostego, rozrywkowego swingu. Gra trio, a nie tylko pianista + sekcja rytmiczna, i każdy z muzyków ma przestrzeń, by wykazać się kunsztem. Uwagę zwraca rozbudowane solo kontrabasisty, ale przede wszystkim, piękna melodia i melancholijny, niepokojący nastrój całego utworu.
Mastering kopii taśm magnetofonowych z archiwum Polskiego Radia
Autorem współczesnego masteringu - przygotowanego na bazie cyfrowych kopii taśm magnetofonowych przechowywanych w archiwum Polskiego Radia - jest Tadeusz Mieczkowski.
Singla "Sygnały" można słuchać na wszystkich serwisach streamingowych, także tych oferujących dźwięk w wysokiej rozdzielczości. Album "Syganały. Trio ‘68", z którego pochodzi utwór, swoją premierę będzie miał 30 maja i będzie dostępny na płycie kompaktowej oraz cyfrowo.
AMPR/zch