Koncert podwójny na klarnet i altówkę e-moll op. 88 Maxa Brucha

Tym razem przed Trybunałem stanął Koncert podwójny na klarnet i altówkę e-moll op. 88 Maxa Brucha. Najlepsze wykonanie wybierali: Marek Czech, Jan Jakub Bokun, Wojciech Michniewski i Jacek Hawryluk.
Jan Jakub Bokun
Jan Jakub BokunFoto: Przemysław Chmielewski - Polskie Radio
O Audycji

Cykliczna audycja Jacka Hawryluka, w której zaproszeni goście – krytycy muzyczni – porównują interpretacje wybranego utworu nie wiedząc, kto jest wykonawcą. Pomysł jest prosty. Słuchamy w ciemno wybranego utworu, w kilku interpretacjach, bez wiedzy na temat wykonawców. Program składa się z czterech rund, w każdej z nich eliminujemy jedno wykonanie. Do ostatniej rundy przechodzą dwa lub trzy najlepsze, zdaniem gości, interpretacje. W finale wybieramy tę najlepszą. Dopiero po odrzuceniu dowiadujemy się, kto podpisał się pod konkretnym wykonaniem. Do końca więc słuchacze i krytycy trzymani są w napięciu.

Wyniki:

I miejsce

Sharon Kam, Ori Kam, Sinfonia Varsovia, Gregor Bühl (Berlin Classics 2007) (wersja 1)

 

II miejsce

Roeland Hendrikx, Sander Geerts, London Philharmonic Orchestra, Martyn Brabbins (Evil Penguin 2018) (wersja 3)

 

III miejsce 

ex aequo 

Paul Meyer, Gérard Caussé, Orchestre de L'Opéra de Lyon, Kent Nagano (Erato 1990) (wersja 5)

Ecesu Sertesen, Kyoungmin Park, ORF Vienna Radio Symphony Orchestra, Howard Griffiths (Sony 2019) (wersja 2)

 

Pozostałe nagrania:

Thea King, Nobuko Imai, London Symphony Orchestra, Alun Francis (Hyperion 1982) (wersja 4)

Giovanni Punzi, Eva Katrine Dalsgaard, Copenhagen Phil, Vincenzo Milletarí (Brilliant Classics 2018) (wersja 6)

***

Tytuł audycji: Kto słucha nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki

Prowadził: Jacek Hawryluk

Data emisji: 20.05.2023

Godzina emisji: 17.00

mo

Playlista