Wyjątkowy kalendarz: Trójka w obrazach wielkich mistrzów

Ostatnia aktualizacja: 12.11.2014 17:19
Podający cegłę Piotr Baron, Wojciech Mann podczas lekcji anatomii, Marcin Kydryński w "Śniadaniu na trawie", strajkujący Jurek Owsiak, Marek Niedźwiecki jako pan Arnolfini, grający w karty Jan Chojnacki, Artur Andrus jako szarlatan oraz wielu innych dziennikarzy Trójki w nietypowych rolach. Za nami premiera niezwykłego kalendarza Programu 3 Polskiego Radia "Trójka w obrazach wielkich mistrzów".
Dziennikarze Trójki w nowej wersji obrazu Lekcja anatomii doktora Tulpa Rembrandta
Dziennikarze Trójki w nowej wersji obrazu "Lekcja anatomii doktora Tulpa" Rembrandta Foto: mat. promocyjne/PR

99 dziennikarzy w obiektywach 14 fotografów podczas 16 dni zdjęciowych odtworzyło 16 unikatowych obrazów. Tematem kalendarza były wielkie dzieła znakomitych malarzy, między innymi "Szarlatan" Hieronima Boscha, "Wiosna" Botticellego, "Lekcja anatomii doktora Tulpa" Rembrandta  czy "Dwie Fridy" Fridy Kahlo. Projekt powstał dzięki współpracy Trójki ze studentami i absolwentami Warszawskiej Szkoły Filmowej, którzy pod kierunkiem Lidii Popiel sfotografowali dziennikarzy Programu 3 w scenografiach odtwarzających obrazy wielkich mistrzów malarstwa.

<<<Kup kalendarz "Trójka w obrazach wielkich mistrzów">>>
– Myśląc o produkcji trzeciego już Trójkowego kalendarza od początku chcieliśmy zrobić coś niezwykłego. Pomysł zrodził się nagle podczas rozmowy z Lidią Popiel. Natychmiast wiedziałam, że wprawdzie realizacja będzie dużym wyzwaniem, ale też efekt końcowy powinien być znakomity – mówi Magda Jethon, dyrektor Programu 3 Polskiego Radia. – Słuchacze Trójki lubią nasze kalendarze, bo dzięki nim mogą dowiedzieć się, jak wyglądają ich ulubieni dziennikarze, rzadko ujawniający swój wizerunek – dodaje Magda Jethon.

Zdjęcie
Zdjęcie inspirowane obrazem "Szarlatan" Hieronima Boscha (fot: mat. prom.)

W czwartek 13 listopada na antenie Trójki można było posłuchać, jak powstawał kalendarz. W specjalnych materiałach przygotowanych przez Gabrielę Darmetko zostały ujawnione kulisy tej niezwykłej przygody. Dodatkowo gościem audycji "Do południa" była Lidia Popiel.
Lidia Popiel wspomina pracę nad tworzeniem kalendarza Trójki>>>

Również 13 listopada ruszyła sprzedaż kalendarza "Trójka w obrazach wielkich mistrzów" w sklepiku "Walendziku". Osoby, które nie dotrą osobiście do sklepiku przy Myśliwieckiej 3/5/7 w Warszawie, mogą kupić kalendarz w internetowym sklepie Polskiego Radia sklep.polskieradio.pl oraz w Księgarniach Świat Książki na terenie całego kraju.

3 metry tiulu, szkolenie Wojciecha Manna i sesja - posłuchaj wyjątkowych wspomnień z planu zdjęciowego>>>

– Myślę, że nowy kalendarz będzie dla słuchaczy zaskoczeniem. Po pierwsze, w kilku, a może i kilkunastu przypadkach będą mieli problem z rozpoznaniem swoich ulubionych redaktorów, a po drugie – że zawiera 16 miesięcy – mówi Magda Jethon i dodaje: – Podczas szukania obrazów, które moglibyśmy odtworzyć na zdjęciach, okazało się, że większość wielkich, najbardziej znanych dzieł malarskich przedstawia jedną lub dwie osoby. Ostatecznie, żeby pokazać 99 dziennikarzy Programu 3 musieliśmy przygotować aż 16 zdjęć. Tym samym kalendarz obejmuje cały rok 2015 i kończy się na kwietniu 2016 roku, kiedy to Trójka obchodzi swoje urodziny – wyjaśnia Magda Jethon. – Nasi dziennikarze bardzo entuzjastycznie przyjęli ten pomysł. Wzięcie udziału w tak niezwykłej sesji było oczywiście wielką przygodą i zabawą, ale również ciężką, fizyczną, wielogodzinną pracą – kończy dyrektor Programu 3, która wcieliła się w tytułową rolę kobiety z obrazu Eugene’a Delacroix "Wolność wiodąca lud na barykady".

Zdjęcie
Zdjęcie inspirowane obrazem "Wolność wiodąca lud na barykady", którego autorem jest Eugène Delacroix (fot. mat. prom.)

Trójka zaplanowała również uroczyste wernisaże kalendarza, które odbędą się w: Warszawie (24 listopada, Dworzec Centralny), Gdyni (7 grudnia, dworzec Gdynia Główna), Wrocławiu (10 grudnia, dworzec Wrocław Główny) i Krakowie (styczeń, dworzec Kraków Główny). Wystawy prezentujące wszystkie fotografie z kalendarza będą dostępne dla publiczności przez dwa tygodnie.