X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Pokolenie Y" - bycie offline jak wykluczenie?

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2013 13:05
- Strach przed odcięciem internetu (FOMO) to problem z akceptacją braku kontroli, bo odcięcie od informacji powoduje, że nie wiemy, co się dzieje, co robią nasi znajomi - mówi psycholog Katarzyna Kucewicz.
Audio
Dla nas nie istnieje podział na świat realny i wirtualny, bo życie w internecie mocno związane jest z tym, co dzieje się w rzeczywistości
Dla nas nie istnieje podział na świat realny i wirtualny, bo życie w internecie mocno związane jest z tym, co dzieje się w rzeczywistościFoto: Glow Images/East News

Źródłem FOMO (fear of missing out) jest chęć bycia wciąż na topie. Jak podkreśla gość Gabi Darmetko większość ludzi młodych spędza czas w internecie. Jeśli ktoś umiejętnie się tam porusza, to jego pozycja społeczna wzrasta, bo dla Pokolenia Y świat realny i wirtualny stanowią jedność. Dzięki temu portale społecznościowe są stosunkowo łatwym sposobem na wykreowania siebie.

- FOMO może uderzać w nas zawodowo albo prywatnie, możemy obawiać się, że wypadniemy z życia społecznego boimy się nie tyle utraty pracy, co utraty prestiżu, akceptacji za strony innych - wyjaśnia Katarzyna Kucewicz.

Dzieje się tak także dlatego, że smartphony dały możliwość dzielenia się wszystkim. -  Stało się to wręcz odruchowe, widzę coś ciekawego, robię zdjęcie i wrzucam na fejsa. To zjawisko zmienia także konsumpcję mediów. Młodzi ludzie często nie oglądają oficjalnych, tradycyjnych mediów, bo maja już informację od swoich znajomych. Dla nich takie informacje są najciekawsze, bo są już przefiltrowane, a skoro to jest interesujące dla nich to znaczy że jest ważne - podkreśla dr Krzysztof Krejtz, psycholog Internetu z SWPS.

 Na kolejne spotkanie z "Pokoleniem Y" zapraszamy w czwartek o godzinie 11.35.

Czytaj także

"Pokolenie Y" spełnia marzenia w internecie

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2013 14:00
Internet dał nam wolność. Karierę możemy zrobić dzięki sieci. Panowie w garniturach i wielkie korporacje nie są już niezbędne. - Jeżeli chodzi o modę i projektowanie, to wszystko zmieniły portale społecznościowe - mówi Melania Baranowska.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Pokolenie Y" wkracza do Trójki

Ostatnia aktualizacja: 20.02.2013 08:00
Pokolenie Y – tak nazwali nas naukowcy. Kim jesteśmy? Ludźmi, którzy dorastali razem z nowymi technologiami. W dużym skrócie można powiedzieć, że wychowywał nas Internet. Zapraszamy na nowy cykl w Trójce - "Pokolenie Y"!
rozwiń zwiń