X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Czy przeszkadzają mi reklamy w miastach i nie tylko?

Ostatnia aktualizacja: 05.09.2017 14:00
Dwa lata temu weszła w życie ustawa krajobrazowa, dająca miastom duże możliwości we wprowadzaniu zasad dotyczących rozmieszczania reklam.
Audio
  • Czy przeszkadzają mi reklamy w miastach i nie tylko? (Za, a nawet przeciw/Trójka)
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjneFoto: gui jun peng/shutterstock.com

Prof. Magdalena Gawin, wiceszefowa MKiDN, wskazywała na potrzebę zwrócenia uwagi na przestrzeń publiczną, zarówno na tereny miejskie, jak i prywatne. Jak przypomniała, rady gmin otrzymały prawo do ustanawiania aktów prawa miejscowego. - Problem w tym, że mogą z niego skorzystać, ale nie muszą. Nakłaniamy więc samorządy, żeby takie uchwały podejmowały - mówiła rozmówczyni Kuby Strzyczkowskiego o trwającej kampanii Narodowego Instytutu Dziedzictwa. - Ludzie mają prawo do estetyki, która jest pewną wartością. Także do pewnego ładu przestrzennego. Interes publiczny i prywatny trzeba wyważyć. Wolny rynek nie daje nam możliwości robienia wszystkiego - dodała.

Zdaniem mec. Mateusza Kowalskiego z Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Reklamy Wielkoformatowej, reklama co prawda może szpecić, ale głównie chodzi o jej nielegalne formy - te nieskoordynowane, niesystemowe. W ocenie gościa Trójki może być ona istotnym elementem krajobrazu. - Ustawa krajobrazowa to akt dalece niedoskonały. W związku z tym uchwała podjęta na podstawie wadliwego prawa także nie będzie w pełni prawidłowa - ocenił.

Jakie minusy - zdaniem ekspertów - można dostrzec w ustawie krajobrazowej? Na czym dokładnie polega edukacyjna kampania NID? Zapraszamy do wysłuchania całej audycji.

***

Tytuł audycji: Za, a nawet przeciw
Prowadzi: Kuba Strzyczkowski
Goście: prof. Magdalena Gawin (wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego, generalny konserwator zabytków), Jan Mencwel (prezes zarządu Stowarzyszenia "Miasto jest Nasze"), Michał Pyclik (Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie), Andrzej Błachut (autor kampanii reklamowych), Elżbieta Idczak-Łydżba (pełnomocnik Prezydenta Miasta ds. Estetyki Miasta w Częstochowie), mec. Mateusz Kowalski (Ogólnopolska Izba Gospodarcza Reklamy Wielkoformatowej)
Data emisji: 5.09.2017 
Godzina emisji: 12.08

czaj/gs

Czytaj także

Czy przedsiębiorcy z optymizmem patrzą w przyszłość?

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2017 14:45
Jak wynika z dokumentów Instytutu Badań i Analiz OSB, przedsiębiorcy w Polsce mają liczne obawy dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej. Aż 23 procent pytanych uważa, że sytuacja w ich firmie pogorszy się. Czy naprawdę mają oni powody do zmartwienia?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy zdecyduję się przejść na wcześniejszą emeryturę?

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2017 13:00
Od piątku można w ZUS-ie składać wnioski o przejście na wcześniejszą emeryturę. Kobiety w wieku 60 lat, mężczyźni – 65.
rozwiń zwiń