X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Czy piesi powinni mieć pierwszeństwo już przed przejściem?

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2017 16:18
W Holandii, Niemczech, Francji, Norwegii piesi są chronieni już w momencie zbliżania się do przejścia i pasów. W Polsce nie.
Audio
  • Czy piesi powinni mieć pierwszeństwo już przed przejściem? (Za, a nawet przeciw/Trójka)
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Sergey Ryzhov/Shutterstock.com

Czy to jest jeden z powodów znacznej liczby wypadków śmiertelnych z udziałem pieszych? Faktem jest, że u nas piesi stanowią 30 procent ofiar wypadków, co sytuuje nas w czołówce Europy.

Ilona Butler z ITS uważa, że zmiany są potrzebne. – Jestem wielką zwolenniczką przepisów, które obowiązują w Europie Zachodniej. Musimy chronić pieszych, bo statystyki są przerażające. Trzeba jednak wziąć pod uwagę różne czynniki: warunki atmosferyczne, wiek pieszych i kierowców, płynność ruchu. To naprawdę jest złożone i niełatwe zagadnienie – mówiła o możliwych zmianach w kodeksie drogowym.

– W ostatnich latach mamy więcej funkcjonariuszy policji drogowej, wystawianych jest wielokrotnie więcej mandatów za wykroczenia i łamanie przepisów na drogach, a jednocześnie nie poprawiło się bezpieczeństwo. To znaczy, że coś nie działa – zauważa Łukasz Zboralski z portalu brd24.

Jakie zmiany w przepisach omawiali nasi eksperci? Co proponowali słuchacze? Tego można się dowiedzieć z nagrania audycji. Zapraszamy do słuchania.

***

Tytuł audycji: Za, a nawet przeciw 
Prowadzi: Kuba Strzyczkowski 
Goście: Ilona Butler (psycholog, Instytut Transportu Samochodowego), Maciej Wroński (Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego), Jerzy Pomianowski (dziennikarz motoryzacyjny, autor książek o bezpieczeństwie na drodze), Łukasz Zboralski (portal brd24), Janusz Popiel (ALTER EGO - Stowarzyszenie Pomocy Poszkodowanym w Wypadkach i Kolizjach Drogowych), Emil Rau (Stowarzyszenie Prawo na Drodze)
Data emisji: 12.10.2017 
Godzina emisji: 12.08

ml/mk


Czytaj także

Kary dla pieszych z telefonem?

Ostatnia aktualizacja: 10.05.2017 14:00
To duży problem i ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Jakże często pieszy na pasach zamiast uważać wpatruje się w ekran ukochanego smartfona...
rozwiń zwiń

Czytaj także

Niższa składka za monitoring w samochodach?

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2017 15:11
W Polsce działają ubezpieczyciele, którzy wysokość składki OC uzależniają od stylu jazdy i zachowania kierowcy.     
rozwiń zwiń