X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Czy kanał przez mierzeję jest Polsce potrzebny?

Ostatnia aktualizacja: 20.02.2019 13:00
Ruszyła inwestycja na Mierzei Wiślanej. Kanał żeglugowy będzie miał 1,3 kilometra długości i 5 metrów głębokości. Ma uniezależnić Polskę od Rosji i zapewnić swobodną żeglugę między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym.
Audio
  • Czy kanał przez mierzeję jest Polsce potrzebny? (Za, a nawet przeciw/Trójka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: bones64/Pixabay.com

To inwestycja, która zgodnie z założeniami ma ożywić gospodarczo cały region. Nie wszyscy jednak do budowy nastawieni są entuzjastycznie. Dwa dni temu do Komisji Europejskiej trafiła skarga, w której mowa o "rozpoczęciu realizacji bez zgód środowiskowych".

– Dla takiego portu jak nasz to istotne zwiększenie warunków przeładunkowych. Jeśli chodzi o jednostki, które aktualnie poruszają się po naszym akwenie, to na dziś przewożą one mniej więcej około 1000 ton jednorazowo. Teraz istnieje szansa, że ta wartość wzrośnie nawet trzykrotnie – mówi dyrektor Portu Morskiego Elbląg Arkadiusz Zgliński.

– Skoro kanał żeglugowy ma mieć 5,5 metra głębokości, to zmieszczą się tam jednostki o 3,5 tysiąca ton nośności. A takich jednostek nie ma na Morzu Bałtyckim – zaznacza prof. Włodzimierz Rydzkowski z Uniwersytetu Gdańskiego. – Gdyby obroty portu w Elblągu wzrosły pięciokrotnie, a stawki portowe dwukrotnie, to wówczas przychody pokryłyby nakłady na przekop po 450 latach – dodaje.

Zapraszamy do wysłuchania audycji, w której oprócz ekspertów wypowiadali się także Trójkowi słuchacze.  

***

Tytuł audycji: Za, a nawet przeciw 
Prowadzi: Kuba Strzyczkowski 
Goście: Arkadiusz Zgliński (dyrektor Portu Morskiego Elbląg), prof. Włodzimierz Rydzkowski (Katedra Polityki Transportowej, Wydział Ekonomiczny, Uniwersytet Gdański), Beata Płomecka (korespondentka Polskiego Radia w Brukseli), Michał Kania (dyrektor Biura Prasowego w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej), Maciej Wroński (związek pracodawców Transport i Logistyka Polska), Radosław Gawlik (EKO-UNIA), Justyna Januszewicz (rzecznik prasowy Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Olsztynie)
Data emisji: 20.02.2019 
Godzina emisji: 12.07

kw/mk

Oto wyniki sondy przeprowadzonej podczas audycji:

Czytaj także

Czy Uber powinien podlegać tym samym regulacjom co korporacje?

Ostatnia aktualizacja: 14.02.2019 13:00
Taksówkarze w wielu miastach Polski będą protestować. Mają dość, jak twierdzą, nieuczciwej konkurencji ze strony Ubera.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy sprawę restytucji mienia obywateli amerykańskich powinniśmy uznać za zamkniętą?

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2019 13:15
Czego oczekują Amerykanie? Czym jest ustawa Just Act 447? Czy jesteśmy do czegoś zobowiązani?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy ustawę autorstwa Kukiz'15 należałoby przyjąć?

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2019 13:15
Ugrupowanie Kukiz'15 przedstawiło w Sejmie ustawę mającą na celu wyeliminowanie z życia publicznego osób skazanych za przestępstwa korupcyjne.
rozwiń zwiń