X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jedzenie, które ratuje życie

Ostatnia aktualizacja: 18.07.2017 15:00
- Wciaż jemy, a w naszej diecie brakuje błonnika, za mało jest wapnia, witamin i substancji niszczących wolne rodniki, a to zwiększa ryzyko raka - mówi Grażyna Dobroń.
Audio
  • Jak jeść by zminimalizować ryzyko raka (Instrukcja obsługi człowieka/Trójka)
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Shutterstock/Olena Yakobchuk

Wedle danych WHO, 30 proc. nowotworów złośliwych ma związek ze złą dietą. - Idziemy trochę na skróty, wybieramy gotowe posiłki, które dostarczają w szybkim czasie dużo kalorii. Niestety, często nie są one zdrowe - podkreśla dietetyk Iwona Sajór. Oczywiście, należy wzbogacić dietę o owoce i warzywa, ale i tu powinno się zachować umiar.

Dieta powinna być zbilansowana. Narzucanie sobie sztucznych ograniczeń też może być szkodliwe dla organizmu. - Powinniśmy stawiać na pokarmy naturalne, ale bez odmawiania sobie na siłę np. mięsa lub czegoś słodkiego - wyjaśnia gość audycji.

Jak jeść, by zminimalizować ryzyko zachorowania? Dlaczego 3 filiżanki kawy dziennie są zbawienne dla naszego organizmu? Odpowiedzi na te pytania odnaleźć można w nagraniu audycji. Zapraszamy do słuchania.

***

Tytuł audycji: Instrukcja obsługi człowieka
Prowadzi: Grażyna Dobroń
Gość: Iwona Sajór (dietetyk, Instytut Żywności i Żywienia)
Data emisji: 18.07.2017
Godzina emisji: 11.15

ml/mk

Czytaj także

Złe nawyki żywieniowe "zaprocentują" w przyszłości

Ostatnia aktualizacja: 26.06.2014 23:23
My, Polacy, wierzymy w swojej przyzwyczajenia. To, co lubimy, co nam smakuje, musi być dla nas zdrowe. Wierzymy też w tradycyjną kuchnię polską - tak wynika z raportu przygotowanego przez Komitet Nauki o Żywieniu i Instytut Żywności i Żywienia.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Warzywa strączkowe. Jedz i żyj dłużej!

Ostatnia aktualizacja: 12.09.2016 15:50
- Warzywa strączkowe doskonale komponują się z różnymi rodzajami mięs. Można je też świetnie wykorzystać do deserów - przekonuje Maria Banach, autorka książki "Strączki".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy jest powód, by obawiać się GMO?

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2017 16:00
Rozpoczęły się konsultacje społeczne związane z projektem ustawy dotyczącej znakowania żywności wolnej od organizmów genetycznie modyfikowanych. Jest to m.in. efekt kampanii prowadzonej przez Instytut Spraw Obywatelskich "Wolne od GMO? Chcę wiedzieć!". 
rozwiń zwiń