X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Sok z buraka, czyli zdrowe kiszenie

Ostatnia aktualizacja: 25.07.2017 14:00
- Polecam napój sezonowy - kwas z buraków. Fermentacja powoduje to, że burak staje się najzdrowszym warzywem - mówi Grażyna Dobroń.
Audio
  • Grażyna Dobroń opowiada o zaletach kiszonych buraków (Instrukcja obsługi człowieka/Trójka)
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Shutterstock/5 second studio

Burak ma dużo cukru, więc sok z niego należy pić z umiarem. Nie dotyczy to kwasu z buraków, gdzie zdrowe bakterie w wyniku kiszenia usuwają z warzywa cukier właśnie.

- Sam burak może nam się przysłużyć na wiele sposobów: zwiększa odporność, czyści krew, alergie, zaburzenia trawienia - dodaje Grażyna Dobroń. Nie wolno jednak przesadzać z ilością spożywanego soku, bo organizm mógłby zostać zbyt mocno obciążony.

Jakie jeszcze warzywa - poza burakiem - zyskują na kiszeniu? Zapraszamy do wysłuchania dołączonego nagrania audycji.

***

Tytuł audycji: Instrukcja obsługi człowieka
Prowadzi: Grażyna Dobroń
Data emisji: 25.07.2017
Godzina emisji: 11.15

ml/czaj

Czytaj także

Jedzenie naturalnie zdrowe. Proste przepisy

Ostatnia aktualizacja: 03.10.2016 15:37
Lekko sfermentowany brązowy ryż albo podkiełkowana kasza gryczana - oto propozycje dietetyczki Bożeny Żak-Cyran.
rozwiń zwiń