Sok z buraka, czyli zdrowe kiszenie

Ostatnia aktualizacja: 25.07.2017 14:00
- Polecam napój sezonowy - kwas z buraków. Fermentacja powoduje to, że burak staje się najzdrowszym warzywem - mówi Grażyna Dobroń.
Audio
  • Grażyna Dobroń opowiada o zaletach kiszonych buraków (Instrukcja obsługi człowieka/Trójka)
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Shutterstock/5 second studio

Burak ma dużo cukru, więc sok z niego należy pić z umiarem. Nie dotyczy to kwasu z buraków, gdzie zdrowe bakterie w wyniku kiszenia usuwają z warzywa cukier właśnie.

- Sam burak może nam się przysłużyć na wiele sposobów: zwiększa odporność, czyści krew, alergie, zaburzenia trawienia - dodaje Grażyna Dobroń. Nie wolno jednak przesadzać z ilością spożywanego soku, bo organizm mógłby zostać zbyt mocno obciążony.

Jakie jeszcze warzywa - poza burakiem - zyskują na kiszeniu? Zapraszamy do wysłuchania dołączonego nagrania audycji.

***

Tytuł audycji: Instrukcja obsługi człowieka
Prowadzi: Grażyna Dobroń
Data emisji: 25.07.2017
Godzina emisji: 11.15

ml/czaj

Czytaj także

Jedzenie naturalnie zdrowe. Proste przepisy

Ostatnia aktualizacja: 03.10.2016 15:37
Lekko sfermentowany brązowy ryż albo podkiełkowana kasza gryczana - oto propozycje dietetyczki Bożeny Żak-Cyran.
rozwiń zwiń