Budowanie odporności na jesień

Ostatnia aktualizacja: 07.09.2020 11:40
– Małymi krokami, ale systematycznie, możemy doprowadzić do dużego wzmocnienia naszego organizmu – mówi Grażyna Dobroń. 
Zdjęcie ilustarcyjne
Zdjęcie ilustarcyjneFoto: Shutterstock

Nadchodzi jesień – czas, w którym nasza odporność wystawiana jest na próbę. Zwłaszcza teraz, w czasie pandemii koronawirusa, warto zadbać o nasze zdrowie. Jak to zrobić?

– Budowanie naszej odporności powinno być wielokierunkowe, ale czasami jedna zmiana pasuje dla wszystkich ludzi i działa na każdego. Chodzi tu o witaminę C. Pełno jej w borówkach, czarnej porzeczce, warzywach. Choć nie są to te same rośliny, co 50 lat temu, ale to, co jemy na co dzień to za mało. Albert Szent-Györgyi, odkrywca tego związku chemicznego, pisze, że w każdym domu ta dodatkowa witamina powinna być traktowana, jak cukier i mąka. Powinna też być sprzedawana na kilogramy, a nie na tabletki. Może coś w tym jest? – mówi Grażyna Dobroń.


Posłuchaj
06:04 2020_09_07 11_30_00_PR3_Instrukcja_Obslugi_Czlowieka.mp3 Jesienny problem z odpornością (Instrukcja Obslugi Czlowieka/Trójka)

 

– Nasi przodkowie przyjmowali 600mg witaminy C, by przeżyć. Nasze ciała nie różnią się specjalnie od tych z epoki paleolitu. Warto więc myśleć o suplementacji. Z witaminą A jest podobnie. Warto też codziennie pić kakao, które buduje odporność i usuwa zmęczenie. Przez ostatnie miesiące wystawialiśmy się do słońca, więc pod dostatkiem mieliśmy witaminy D. Teraz powinniśmy wprowadzić suplementację – wymienia Grażyna Dobroń.

***

Tytuł audycji: Instrukcja obsługi człowieka
Prowadzi: Grażyna Dobroń 
Data emisji: 7.09.2020
Godzina emisji: 11.32

ml

Czytaj także

Sposób na wirusa według Stephena Harroda Buhnera

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2020 11:40
– "Wirus jest jak kameleon" – pisze Stephen Harrod Buhner w książce "Zastosowanie terapii roślinnej w leczeniu koronawirusa SARS-CoV-2" – mówi Grażyna Dobroń.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Codziennie czyńmy małe dobro

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2020 11:40
– Kiedy boli dusza, wakacje w SPA nie pomogą – mówi Grażyna Dobroń.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Koniec wakacji – czas postanowień i zmian na lepsze?

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2020 15:03
– Po wakacjach przypominamy się, jak się leniliśmy i obiecujemy sobie, że będziemy bardziej dbać o siebie, więcej czytać, zapiszemy się na angielski, zmienimy pracę, czy będziemy bardziej asertywny – przyznaje Katarzyna Kucewicz, psycholog.
rozwiń zwiń