Mądre odchudzanie

Ostatnia aktualizacja: 21.04.2011 12:05
Wiosna to pora roku, która nastraja nas do zmian. Po okresie zimowego lenistwa zaczynamy myśleć o poprawie sylwetki. Jednak zabiegając o piękny wygląd często popełniamy poważne błędy.
Audio

Wiosna to pora roku, która nastraja nas do zmian. Po okresie zimowego lenistwa zaczynamy myśleć o poprawie sylwetki. Jednak zabiegając o piękny wygląd często popełniamy poważne błędy.

- Rozpoczynając odchudzać z jednej strony zmniejszamy kaloryczność posiłków, a z drugiej strony narażamy go na wysiłek fizyczny. Organizm jest mądry, jeżeli ten wysiłek będzie zbyt intensywny to ciało się całkowicie zablokuje i nie zwalczy tkanki tłuszczowej – tłumaczy Konrad Gaca, prezes Stowarzyszenia Walki z Otyłością.

Jak podkreśla gość "Instrukcji obsługi człowieka" plan odchudzania powinien zostać dokładnie opracowany. W Stowarzyszeniu osoby pragnące schudnąć rozpoczynają ten proces od okresu motywacyjnego. Pierwszy etap to trening wydolnościowy i tlenowy.

Chodzi o rozbudzenie struktury mięsni oraz włókienek mięśniowych co powoduje, że nasz metabolizm staje się zdecydowanie silniejszy. To nam gwarantuje, że po zakończeniu odchudzania możemy więcej jeść, a tłuszcz nie będzie się odkładać.

Co jeśli na drodze do pięknej sylwetki staną na przykład święta? - Dla moich fatkillersów pierwsza zasada jest taka, że w czasie świąt też  należy zachować dietę. Czasami jednak warto sobie odpuścić. Jeśli się już decydujemy na to, żeby zjeść mazurka, czy biszkopt, zróbmy to z przyjemnością. Często jest tak, że ktoś je i ma wyrzuty sumienia. Taka osoba ma poważny problem i ciągnie ją do słodyczy zdecydowanie mocniej – mówi Konrad Gaca.

Gość audycji podkreśla, że istotny jest także umiar. Jeżeli już jemy słodkie rzeczy to najlepiej każdego dnia po kawałku. Nie należy także mieszać cukrów prostych, takich jak ciastka i owoce. Właśnie z ich nadmiaru tworzy się najczęściej tkanka tłuszczowa.
Unikanie późnych posiłków nie zawsze jest podczas odchudzania konieczne. - Można jeść nawet o godzinie 22, jeśli wcześniej wykonywało się trening. Tylko wtedy jedzmy produkty białkowe, a nie cukry proste – wyjaśnia Konrad Gaca.

Aby wysłuchać całej audycji, wystarczy kliknąć w ikonę dźwięku w boksie "Posłuchaj" w ramce po prawej stronie.

Audycji "Instrukcja obsługi człowieka" można słuchać od poniedziałku do czwartku o godz. 10.45. Zapraszamy.

(dmc)

Czytaj także

Odchudzanie wiosną

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2009 10:45
Odchudzanie wiosną
rozwiń zwiń

Czytaj także

Chudnij z głową

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2010 12:38
Odchudzanie najlepiej rozpocząć na wiosnę. Jesienią jest trudniej, ponieważ w sposób naturalny przybieramy na wadze, a tłuszcz daje nam energię i izoluje przed zimnem.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Odnaleźć wagę idealną

Ostatnia aktualizacja: 19.04.2011 11:46
- Aby poczuć się dobrze we własnej skórze trzeba siebie na początek polubić. Popatrzyć w lustro i stwierdzić, ze jestem fajna. Może nie doskonała, ale idzie mi dobrze – mówi dietetyk Joanna Brzezińska.
rozwiń zwiń