X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Żegnaj tłuste jedzenie!

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2011 12:07
Miażdżyca to podstępna choroba, której dolegliwości przez wiele lat możemy nie odczuwać. A potem? Czeka nas zmiana myślenia i jedzenia...
Audio
Żegnaj tłuste jedzenie
Foto: SXC

- Smalec, kiełbasa i boczek są produktami zakazanymi na stałe. Zamiast tych produktów lepiej jeść np. ryby, które zawierają korzystne dla nas kwasy omega-3 - radzi Aleksandra Kubacka, dietetyk.

Powinniśmy częściej jeść warzywa, owoce, pełnoziarniste pieczywo i mąkę, brązowy ryż, grube kasze i oliwę z oliwek. Te produkty zawierają dużo błonnika i składników mineralnych, które wiążą cholesterol i obniżają jego poziom w organizmie.

- Podstawowa zasada to jeść mało, a często. Najlepiej 4-5 razy dziennie. Ważne jest, aby przerwy między posiłkami nie było zbyt duże, bo dzięki temu dostarczymy organizmowi odpowiedniej dawki glukozy i innych składników mineralnych - wyjaśnia dietetyk.

Statystycznie do zmiany trybu życia dużo łatwiej przekonać mężczyzn przedstawiając im skutki choroby. Kobietom nieco trudniej zmienić nawyki żywieniowe, ponieważ często zakorzenione są jeszcze w dzieciństwie lub wyniesione z domu.

Audycji "Instrukcja obsługi człowieka" można słuchać od poniedziałku do czwartku o godzinie 10.45

(aw)

Czytaj także

Śniadanie to podstawa!

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2010 13:05
Wszyscy znamy tę zasadę. Nie wszyscy jednak znamy jej medyczne uzasadnienie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kaloryczne to niezdrowe

Ostatnia aktualizacja: 20.10.2010 13:45
Nie wiemy, co jemy, a jeść kochamy – mówią dietetycy o Polakach.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wyznania grubasów

Ostatnia aktualizacja: 02.02.2011 11:32
Polacy coraz częściej mają problem z nadwagą. Pod tym względem doganiamy już mieszkańców USA.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polacy przestali ćwiczyć?

Ostatnia aktualizacja: 16.08.2011 16:03
52 proc. Polaków nie uprawia sportu i nie korzysta z żadnych form aktywności fizycznej - wykazały badania TNS OBOP.
rozwiń zwiń