X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Co jeść a czego nie, żeby mieć serce jak dzwon

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2012 16:00
- Jest kilka czynników, które najbardziej szkodzą sercu, głównie nadciśnienie tętnicze i wysoki poziom cholesterolu we krwi. Każdy z tych aspektów wymaga innych zmian w diecie - mówi Baszar El-Helou, dietetyk.
Audio
Co jeść a czego nie, żeby mieć serce jak dzwon
Foto: Glow Images/East News

Jeżeli cierpimy na nadciśnienie tętnicze, to powinniśmy ograniczyć spożycie soli i wszystkich produktów, które ją zawierają. - Tutaj nie mówimy tylko i wyłącznie o dosalaniu na talerzu, ale również o produktach typu wędliny, wszelkiego rodzaju przetwory, konserwy, produkty wysoko przetworzone, które powinny być ograniczone ze względu na dużą zawartość soli - wyjaśnia Baszar El-Helou z poradni dietetycznej Wanillia.

Co ciekawe, okazuje się, że cholesterol spożyty w posiłkach niekoniecznie wpływa na ten we krwi. Osoby z wysokim poziomem cholesterolu powinny unikać produktów, które zawierają nasycone kwasy tłuszczowe. - Czyli na przykład tłuszcze zwierzęce, występujące w maśle, tłustych serach, mięsach, smalcu - mówi rozmówca Katarzyny Pruchnickiej.

Co jeść, żeby nasz najważniejszy mięsień był zdrowy? - Pieczywo razowe, ryż brązowy, makaron razowy, kasze, naturalny płatki zbożowe, m.in. owsiane, różnorodne warzywa i owoce, produkty mleczne o obniżonej zawartości tłuszczu - radzi Baszar El-Helou.

Z okazji Światowego Dnia Serca, który jest obchodzony w ostatnią niedzielę września przez cały tydzień w "Instrukcji obsługi człowieka", rozmawiamy o tym jak dbać o serce. Na "sercowe” rozmowy zaprasza Katarzyna Pruchnicka.

Audycji "Instrukcja obsługi człowieka" można słuchać od poniedziałku do czwartku o godz. 11.15. Zapraszamy.


Czytaj także

Młodzi zawałowcy

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2010 11:15
Młodzi ludzie coraz wcześniej zaczynają karierę zawodową, coraz szybciej żyją i coraz częściej chorują na serce.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Serce masz tylko jedno

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2012 23:00
Wydaje nam się, że naszemu sercu szkodzi brak ruchu, zła dieta i stres. Tymczasem okazuje się, że przewlekły stan zapalny jest z perspektywy kardiologa równie niebezpieczny.
rozwiń zwiń