X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jak wygląda sytuacja w mediach publicznych?

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2016 23:45
Specjalne, dwugodzinne wydanie "Klubu Trójki" poświęcone było zmianom w mediach publicznych.
Audio
  • Jak wygląda sytuacja w mediach publicznych? (Klub Trójki)
  • Igor Janke, Katarzyna Janowska i Kazimierz Wóycicki o zmianach w mediach publicznych w Polsce (Klub Trójki)
  • Agnieszka Romaszewska, Eugeniusz Smolar i Łukasz Warzecha o zmianach w mediach publicznych w Polsce (Klub Trójki)
  • Media publiczne w Polsce po 1989 roku w kontekście zmian na scenie politycznej (Klub Trójki)
  • Jak działają media publiczne w państwach europejskich? (Klub Trójki)
W audycji rozmawialiśmy o kondycji i przyszłości polskich mediów publicznych
W audycji rozmawialiśmy o kondycji i przyszłości polskich mediów publicznychFoto: Andrzej Bołdaniuk

Goście Trójki odnieśli się do sporu, jaki wywołała tzw. mała nowelizacja ustawy medialnej, przegłosowana w ubiegłym tygodniu przez Sejm i Senat. Prowadzący audycję - Jerzy Sosnowski i Dariusz Rosiak - pytali swoich rozmówców m.in. o sytuację polskich mediów publicznych na przestrzeni lat.

Igor Janke - szef serwisu blogowego Salon 24 - stwierdził, że "polskie media publiczne nigdy do końca nie były publiczne". - Mniej lub bardziej utrzymywane przez państwo, zawsze okazywały się podatne na wpływy polityków - powiedział gość Trójki.

Z kolei Katarzyna Janowska - była dyrektor TVP Kultura - podkreśliła, że "największą bolączką mediów publicznych jest to, że 90 proc. Polaków wciąż nie płaci abonamentu". - Dokładnie odwrotnie niż w krajach o ugruntowanej pozycji mediów publicznych i sprawdzonym sposobie ich finansowania - dodała dziennikarka.

- Jeśli chodzi o istotę sprawy, problemem nie są pieniądze - ocenił Kazimierz Wóycicki, były dziennikarz BBC, w latach 90. redaktor naczelny "Życia Warszawy" i szef działu informacji krajowej w telewizyjnych "Wiadomościach". - Media publiczne nie próbowały tłumaczyć, jakie problemy stoją przed państwem, tylko polityka została sprowadzona do corridy między reprezentantami różnych ugrupowań - dodał.

Łukasz Warzecha - publicysta tygodnika "wSieci" i portalu "wPolityce" - stwierdził natomiast, że implementowanie w Polsce idealistycznych wzorców apolityczności mediów jest niemożliwe. - Trzeba znaleźć inną drogę - taką, w której media podporządkowane politykom, bo tego się nie da uniknąć, jednocześnie będą rzetelne. Będą rzetelnie informowały o tym, co robi zarówno władza, jak i opozycja - mówił dziennikarz.

Na inny aspekt uwagę zwróciła Agnieszka Romaszewska, szefowa Telewizji Biełsat i wiceprezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. Akcentowała, że "podporządkowanie mediów publicznych rządowi zmniejszy propagandowy poziom agresji, który w tej chwili przekracza wszelkie granice wyobraźni".

Eugeniusz Smolar - były członek władz Polskiego Radia - zaznaczył z kolei, że w sytuacji, w której istnieje "bezpośredni nadzór polityczny w mediach, to błędy lub przypadki stronniczości będą traktowane jako wyzwania polityczne przy powszechnym braku zaufania do dwóch szczepów, które obecnie ze sobą walczą".

Gościem "Klub Trójki" była również Zuzanna Dąbrowska z Programu 1 Polskiego Radia. Poinformowała, że pracownicy i współpracownicy radiowej Jedynki napisali list otwarty, w którym domagają się, aby zapytano samych dziennikarzy, jak mają wyglądać media publiczne w Polsce.

W specjalnym wydaniu audycji przedstawiliśmy fakty dotyczące historii zmian w mediach publicznych w naszym kraju. Korespondenci Polskiego Radia mówili o sytuacji mediów publicznych we Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Swoją opinię na temat mediów w Europie wyraził przewodniczący Europejskiej Federacji Dziennikarzy.

***

Tytuł audycji: Klub Trójki
Prowadzą: Dariusz Rosiak i Jerzy Sosnowski
Goście: Zuzanna Dąbrowska (Program 1 Polskiego Radia), Igor Janke (szef serwisu blogowego Salon 24), Katarzyna Janowska (była dyrektor TVP Kultura), Kazimierz Wóycicki (były dziennikarz BBC, w latach 90. redaktor naczelny "Życia Warszawy" i szef działu informacji krajowej w telewizyjnych "Wiadomościach"), Agnieszka Romaszewska (dyrektor Telewizji Biełsat, wiceprezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich), Eugeniusz Smolar (były członek władz Polskiego Radia) oraz Łukasz Warzecha (publicysta tygodnika "wSieci" i portalu "wPolityce").
Data emisji: 4.01.2015
Godzina emisji: 21.07

mk