X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Kobiety filmu walczą o swoje

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2018 22:00
Na zakończonym niedawno 43. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni podpisano deklarację 50/50 w 2020. Chodzi o równy udział kobiet w gremiach decydujących o programie festiwalu.
Audio
  • Jaka jest sytuacja kobiet w świecie filmu? (Klub Trójki)
Konferencja prasowa gdyńskiego 43. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych
Konferencja prasowa gdyńskiego 43. Festiwalu Polskich Filmów FabularnychFoto: PAP/Bartłomiej Zborowski

Agnieszka Holland powiedziała w 2002 roku: "Przede wszystkim byłam kobietą, co od razu stawia człowieka w gorszej sytuacji".

– Cały ruch 50/50 w 2020 nie był pomysłem kobiet-filmowców. Wymyśliły to amerykanki, żeby powoli wprowadzać w życie konieczność odwzorowania modeli społecznych. W Polsce mamy 50 proc. obywatelek i 50 proc. obywateli, czyli sprawiedliwie by było, żeby we wszystkich instytucjach, we wszystkich miejscach, gdzie jest to możliwe, znalazło się 50 proc. kobiet – mówi Renata Czarnkowska-Listoś.

– Mamy pionkierskie działania na gruncie polskim, zanim doszło do podpisania deklaracji w Gdyni. Pierwszą taką inicjatywą w Polsce, gdzie kilkanaście kobiet porozumiało się w tej kwestii, było założenie Stowarzyszenia Kobiet Filmowców w 2014 roku. To pączkowało i dziś mamy z tego ogromną organizację na 3 tys. członkiń. Natomiast, w tej pierwszej, pionierskiej myśli był postulat, by doprowadzić do równouprawnienia obu płci w branży filmowej. Założenie było takie, że panie mają do pokonania więcej przeszkód, ze względu na płeć. Ideałem jest balans płci, a nie dominacja – dodaje dr. hab. Monika Talarczyk-Gubała.

Jakie są największe trudności, z którymi spotykają się w środowisku filmowym kobiety? Zapraszamy do słuchania dołączonej audycji.

***

Tytuł audycji: Klub Trójki
Prowadzi: Katarzyna Borowiecka
Goście:
Renata Czarnkowska-Listoś (producentka filmowa, członkini inicjatywy Kobiety Filmu), dr hab. Monika Talarczyk-Gubała (Szkoła Filmowa w Łodzi)
Data emisji: 2.10.2018
Godzina emisji: 21.09

ml

Czytaj także

Inne Spojrzenie na festiwalu filmowym w Gdyni

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2018 22:00
Czym wyróżnia się tegoroczna sekcja Inne Spojrzenie? – Zawiera aż 8 filmów: różnorodnych, niekonwencjonalnych, próbujących nowych środków wyrazowych, nowych sposobów narracji. Każdy z obrazów jest zupełnie inny, co jest bardzo trudne dla jurorów, ale mamy też fantastyczne jury – opowiada Jerzy Armata, opiekun sekcji.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Srebrne Lwy dla "Kamerdynera". Dobry film jest jak wino

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2018 10:40
– Wiadome jest, że takie filmy nie moga powstawać w pośpiechu. One muszą się odleżeć trochę jak dobre wino. Mamy plejadę fantastycznych artystów i twórców, ich terminy pokrywały. Bardzo trudno było to zsynchronizować – wspomina Olga Bieniek, producentka filmu "Kamerdyner".  
rozwiń zwiń