Jak współczesne technologie organizują nasze życie?

Ostatnia aktualizacja: 15.09.2020 22:00
Nowe technologie nieprzerwanie są rozwijane. Kolejne techniki zmuszają nas do poświęcenia naszego czasu choćby mediom społecznościowym. Nadchodzi epoka sztucznej inteligencji, czego przejawem jest ostatni artykuł opublikowany w "Guardianie". Autorem jest sztuczna inteligencja. 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/Zapp2Photo

ludzie technologia inwigilacja 1200.jpg
Rozpoznawanie twarzy – genialna technologia czy wielkie zagrożenie?

To świat bardzo nam bliski, jednocześnie dla większości z nas niezrozumiały  świat internetu, przepływu informacji i fake newsów, napędzających to wszystko reklam oraz świat zamkniętych w algorytmach mechanizmów zmuszających nas do oddania naszego cennego czasu. Co ciekawe, ten czas to pieniądz, jak mówi porzekadło z czasów przedinternetowych.

Wszystko to można nazwać rynkiem zarządzania uwagą człowieka. I zastanowić się kwestią fundamrentalną: czy nowe technologie to wyzwanie i osiągnięcie ludzkości czy początek końca naszej cywilizacji.

Posłuchaj
49:24 2020_09_15 21_08_44_PR3_Klub_Trojki.mp3 Czy sztuczna inteligencja zapanuje nad ludźmi? (Klub Trójki)

 

***

Tytuł audycji: Klub Trójki
Prowadzi: Michał Żakowski
Goście: dr Grzegorz Lewicki (Global Figure Studies) oraz Michał Płociński ("Plus i Minus"/"Rzeczpospolita")
Data emisji: 15.09.2020
Godzina emisji: 21.08

Czytaj także

Miłość w czasach internetu

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2020 22:00
– Tinder nie zabija miłości, bo miłość to nasza fundamentalna potrzeba – mówi prof. Zbigniew Lew-Starowicz. Miłość, seks, relacyjność to rzeczy, które będą trwały do końca ludzkości, może się zmieniać tylko oprawa czy forma ekspresji – dodaje. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

"This War of Mine". Z konsoli do kanonu lektur

Ostatnia aktualizacja: 23.06.2020 22:00
"This War of Mine" – gra wideo polskiego studia 11 bit studios na liście nieobowiązkowych lektur w roku szkolnym 2020/2021 dla uczniów szkół średnich. To pierwsza taka inicjatywa na świecie - gra komputerowa trafia do kanonu lektur.
rozwiń zwiń