X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Budujemy markę „Polska”!

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2010 16:00
W środę o 10.30 odbyło się odsłonięcie tablicy upamiętniającej założycieli Instytutu Adama Mickiewicza: Andrzeja Zakrzewskiego i prof. Bronisława Geremka.
Audio

Instytut Adama Mickiewicza został powołany 1 marca 2000 roku przez Ministra Kultury Andrzeja Zakrzewskiego w porozumieniu z Ministrem Spraw Zagranicznych prof. Bronisławem Geremkiem. Działanie Instytutu jest częścią strategii promocji Polski za granicą i budowy marki „Polska”.

Obecny dyrektor Instytutu, Paweł Potoroczyn wyjaśnił, że placówka pełni nieco inną rolę od British Council czy Instytutów Cervantesa i Goethego, propagujących kulturę Anglii, Niemiec i Hiszpanii. – Zasadnicza różnica jest taka, że nasz Instytut nie uczy polskiego poza granicami kraju ani w Polsce – podkreślił. Należy je natomiast traktować jako bezpośrednich konkurentów.

Potoroczyn zauważył, że sektor kultury, to nie tylko bezinteresowna wymiana, gdyż w ciągu ostatnich dwóch dekad stała się gałęzią gospodarki, i to dochodową. – Na naszych oczach ta dziedzina europejskiej gospodarki jest, dosyć brutalnie, dzielona między Hiszpanów, Niemców, Francuzów i Brytyjczyków; w tym sensie to jest nasza konkurencja - wyjaśnił.

Z pewnością nie wszystkim spodoba się to podejście. Duża część artystów, ale i przeciętnych odbiorców, wolałaby myśleć o kulturze jako zbiorze pięknych dzieł, które należy podziwiać, analizować i naśladować. - Kultura jako spisek pięknoduchów przetrwa tylko w niszy, nigdy nie będzie rozwojem napędzającym postęp i niwelującym wykluczenie; dopiero jako część ekonomii ma szanse przetrwać jako wartość - wyjaśnił dyrektor.

Jak podkreślił, Instytut Adama Mickiewicza i podobne mu placówki, nie uprawiają międzynarodowej wymiany kulturalnej tylko dla jej urody i propagandowych korzyści, ale przede wszystkim, by pokazać, że Polska jest wiarygodnym dostawcą treści najwyższej jakości. - Coraz częściej angażujemy się w koprodukcje, nie tylko wynajdujemy zjawiska warte wyeksportowania, ale sami tworzymy coraz liczniejsze dzieła kultury i sztuki, aby w kolejnym roku mieć, co pokazać - podsumował.

 
W latach 2001-2010 IAM zrealizował projekty promocyjne w 26 krajach gdzie zaprezentował ponad 3000 wydarzeń kulturalnych, które obejrzało 18 000 000.
W roku 2011 Instytut Adama Mickiewicza realizuje program kulturalny w związku z polskim przewodnictwem w Radzie Unii Europejskiej. Projekt obejmie 10 stolic Brukselę, Paryż, Londyn, Berlin i Madryt a poza Unią Europejską Moskwę, Kijów, Mińsk, Pekin i Tokio. W przygotowaniu także projekty w Chinach, Japonii, Hong Kongu, Korei, Singapurze oraz USA.

Jak przebiega proces doboru artystów, spektakli, pomysłów wartych pokazania za granicą? Co jest właściwym przedmiotem międzynarodowej konkurencji w kulturze? Co to jest liga bluszczowa i czy to prawda, że Nowojorczycy mają ADHD? Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.


Zapraszamy także do zapoznania się z Portalem culture.pl, który w rankingu miesięcznika „Press” otrzymał prestiżowe 1 miejsce wśród serwisów poświęconych kulturze.

 

Audycji "Klub Trójki" można słuchać od poniedziałku do czwartku o 21.00.

 

(asz)

Czytaj także

Rok Polski w Wielkiej Brytanii

Ostatnia aktualizacja: 11.03.2009 21:00
Rozpoczyna się Rok Polski w Wielkiej Brytanii czyli kolejny, współprzygotowany przez Instytut Adama Mickiewicza program promocji naszej kultury za granicą.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Trwa Tydzień Polski w Tuluzie

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2010 11:58
Tegoroczną edycję zdominują wydarzenia związane z 200. rocznicą urodzin Chopina.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jubileusz 10-lecia Instytutu Adama Mickiewicza

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2010 13:51
Rozmowa o najważniejszej polskiej instytucji promującej naszą kulturę za granicą.
rozwiń zwiń