X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Krótki kurs krytycznego myślenia

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2011 17:28
Według wielu psychologów społecznych, filozofów, medioznawców, politologów propaganda nie jest cechą wyłącznie ustrojów totalitarnych. Przeciwnie, także dziś, w systemach liberalno-demokratycznych święci tryumfy.
Audio

Zalewa nas tyle informacji, że albo wręcz rezygnujemy z ich krytycznej oceny, albo ulegamy propagandzie, gdyż mechanizmy samoobrony intelektualnej mamy zbyt słabo wyćwiczone.  - Jesteśmy atakowani ze wszystkich stron. Jesteśmy wystawieni na reklamy, poradniki, które mówią kompletne dyrdymały, dostajemy broszurki na temat cukrzycy, zdrowego odżywiania, palenia papierosów, itd.  To jest wszystko pseudowiedza, rodzaj obiegowego, drugorzędnego stylu myślenia, który ma nas uratować w każdej sytuacji, a przed niczym nas nie uratuje – mówi  prof. Jacek Hołówka z Instytutu Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego. Jego zdaniem  upadek kultury humanistycznej polega na tym, że patrzymy na siebie jak na osoby, które wymagają dodatkowego sterowania.

Gość Trójki ubolewa nad poziomem dyskursu wśród reprezentantów społeczeństwa. - Przemówienia parlamentarne składają się niemal wyłącznie ze sloganów, prawie każde jest jawnie przesadzone, jawnie tendencyjnie, ośmieszające przeciwników, chełpliwe, zaczepnie, retorycznie puste – mówi  profesor.

Zdaniem prof. Jacka Hołówki od około 20, 30 lat możemy obserwować upadek humanistyki . - Dominuje w tej chwili takie przekonanie, że można powiedzieć wszystko. To jest rodzaj złego liberalizmu w zakresie argumentacji, która powinna się trzymać pewnych standardów logicznych – mówi gość Dariusz Bugalskiego. Według prof. Hołówki kultura masowa, popularna zdominowała nasze życie codzienne i zgniotła, zadusiła kulturę wyższą.

Na "Klub Trójki" zapraszamy od poniedziałku do czwartku o godz. 21.00.

(pg)