Trening i dieta – nierozłączna para

Ostatnia aktualizacja: 01.10.2020 17:40
Wielu z nas wzięło się za bieganie, żeby schudnąć. Jeżeli do treningów nie dołączymy odpowiedniego odżywiania, na dłuższą metę nic dobrego z tego nie wyniknie. – Prawidłowa dieta jest podstawą efektów sylwetkowych i zdrowotnych – potwierdza dietetyk kliniczny Roksana Środa.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/Mladen Zivkovic

Posłuchaj
07:36 2020_10_01-17-23-37_Biegam_bo_lubie.mp3 Dieta i aktywność fizyczna – dlaczego bez jednego i drugiego ciężko jest schudnąć? (Biegam, bo lubię/Trójka)

 

zakupy sklep market żywność jedzenie 1200.jpg
Co jeść, aby wzmocnić odporność?

Prawidłowa dieta, czyli jaka?

Organizm każdego z nas jest inny, więc najlepszym rozwiązaniem jest odwiedzenie gabinetu dietetyka i dopasowania sposobu odżywiania do wzrostu, wagi, aktywności treningowej oraz rodzaju wykonywanej pracy.

– Żywienie i treningi to idealne połączenie, jeżeli zależy nam na zdrowym odchudzaniu czy kształtowaniu sylwetki. Warto wspomnieć, że dieta, a dokładnie ilość spożywanych kalorii warunkuje to, czy masa ciała spada, czy wzrasta, czy w będziemy w deficycie kalorycznym, czy w surplusie kalorycznym. Oczywiście, aktywność fizyczna jest świetnym dodatkiem, do którego zawsze zachęcam, niemniej to tylko dodatek do zdrowego odżywiania – radzi Roksana Środa.

Białko przede wszystkim

Dietetyk podkreśla także rolę białka w diecie biegacza-amatora, które (razem z węglowodanami), powinno być spożywane zaraz po treningu. Znajdziemy je zwłaszcza w rybach, jajkach, owocach morza i produktach mlecznych. Ma ono wpływ na odpowiednią regenerację mięśni. Trzeba koniecznie pamiętać o tym, że rezygnacja z jedzenia po treningu w celu osiągnięcia szybszego efektu jest po prostu mitem – wyjaśnia ekspertka. 

Garść konkretów

Jako przykłady posiłków idealnych do połączenia z treningiem, Roksana Środa wymienia m.in. kaszę gryczaną z warzywami i pieczonym łososiem oraz owsiankę z jogurtem proteinowym orzechami i owocami. – Porcje, wartość kaloryczną i częstotliwość warto dopasować indywidualnie – dodaje.

***

Tytuł audycji: Biegam, bo lubię
Prowadzi: Krzysztof Łoniewski
Gość: Roksana Środa (dietetyk)
Data emisji: 01.10.2020
Godzina emisji: 17.23

kr

Czytaj także

Maraton w czasie pandemii. Jak będzie wyglądać warszawska impreza?

Ostatnia aktualizacja: 27.08.2020 18:00
– My nawiązujemy w naszej tradycji to imprezy z 2020 roku, kiedy ratowaliśmy ciągłość tej imprezy. Bieg odbył się wtedy  w 11 pętlach, a trasa była znana tak naprawdę w przeddzień biegu wieczorem. Tutaj nie było takiego zamieszania, ale dużo podobieństw jest – ocenia Marek Tronina, dyrektor  Maratonu Warszawskiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Siedzenie w miejscu szkodzi

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2020 18:00
Siedzenie zabija bardziej, niż palenie papierosów – to nie żart. Są na to twarde dowody.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Biegać też trzeba umieć. Na co powinniśmy zwrócić uwagę?

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2020 17:35
Może wydawać się, że skoro już podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu regularnych treningów biegowych, wystarczy wyjść z domu i biec przed siebie jak najprędzej i jak najdłużej. Nie jest to jednak takie proste – oprócz odpowiedniego obuwia potrzebujemy wiedzy o tym, jak się poruszać, by uniknąć urazu, a następnie kontuzji. Wskazówek w tej kwestii udzielił nam fizjoterapeuta dr Remigiusz Rzepka.
rozwiń zwiń