Ochman: Karl Böhm pracował jak w zegarku

Ostatnia aktualizacja: 19.03.2017 15:45
- On był genialnym czasowo dyrygentem. Jak mu powiedziano, żeby powtórzył na przykład jedną z części mszy - Benedictus - to miała ona tyle samo minut co za pierwszym razem - podkreślił Wiesław Ochman, opowiadając o wybitnym austriackim dyrygencie.
Audio
  • Wiesław Ochman o dyrygencie Karlu Böhmie (Mistrzowie dźwięku/Dwójka)
Wiesław Ochman
Wiesław OchmanFoto: Grzegorz Śledź/PR2

Goszczący w Dwójce słynny polski tenor opowiadał o swojej współpracy z Karlem Böhmem przy nagraniu albumu "Requiem" Wolfganga Amadeusza Mozarta.

- Robiliśmy to nagranie w wiedeńskiej sali koncertowej Musikverein, która jest genialna akustycznie. Choć to studyjna praca, to ta muzyka brzmi jakby była grana na żywo. Może dlatego udało się uzyskać taką świeżość, bo tylko raz nagraliśmy bazę, a potem dograliśmy niewielkie fragmenty orkiestry. Pamiętam, że w trakcie pracy urzekła mnie niezwykła pamięć Karla Böhma. On w ogóle nie zapisywał sobie fragmentów, które należało powtórzyć. Po prostu podchodził do orkiestry i mówił: poproszę o drugą część od 34. taktu - dodał Wiesław Ochman.

W nagraniu audycji posłuchamy również o innym wykonaniu "Requiem" Mozarta pod batutą Kazimierza Korda.

***

Tytuł audycji: Mistrzowie dźwięku 

Prowadzi: Przemysław Psikuta

Gość: Wiesław Ochman (tenor)

Data emisji: 18.03.2017

Godzina emisji: 15.30

mz/jsz


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

38 lat z chórem. Opowieści prof. Wojnarowskiego

Ostatnia aktualizacja: 20.01.2017 17:25
Zapraszamy do wysłuchania trzeciej audycji o słynnym polskim dyrygencie, który od 1978 do 2016 roku prowadził Chór Filharmonii Narodowej w Warszawie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ochman: gdy jest mi smutno, słucham Benny'ego Goodmana

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2017 15:00
- W słoneczne dni sięgam po muzykę poważną, np. sonaty - mówił o swoich muzycznych zainteresowaniach słynny tenor.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ochman: miałem obsesję na temat umierania na scenie

Ostatnia aktualizacja: 05.03.2017 16:03
- W operze może to wyglądać komicznie, dlatego rozmawiałem z kolegami i lekarzami na temat samobójstwa przy pomocy noża, jak to pokazać - tym razem Wiesław Ochman opowiadał w Dwójce o roli Narrabotha w operze "Salome" Richarda Straussa.
rozwiń zwiń