Straszenie po polsku. Jak powstają gry grozy?

- W horrorze niezwykle istotna jest świadomość braku wiedzy, która generuje strach przed tym, czego nie możemy przewidzieć - opowiada Rafał Basaj, przedstawiciel studia Bloober Team - twórców gry "Layers of Fear".
(zdj. ilustracyjne)
(zdj. ilustracyjne)Foto: Tithi Luadthong / Shutterstock.com
O Audycji
Tytuł Straszenie po polsku. Jak powstają gry grozy?
Prowadzący Łukasz 'JeffreJ' Chmiel
Opis

Inspirowana XIX-wiecznym malarstwem i architekturą pierwszoosobowa gra przygodowa została zrealizowana w konwencji horroru psychologicznego. - W "Layers of Fear" poczucie zagrożenia potęgują m.in. praca kamery oraz dźwięk. - W ten sposób odwołujemy się do dawnych filmów grozy, w których ścieżka dźwiękowa i stateczna kamera budowały cały klimat produkcji - wyjaśnia Basaj.

Gość Czwórki zdradza także szczegóły nowego wydawnictwa "Layers of Fear II" oraz opowiada o nowatorskiej technologii Hidden Horror (Katharsis 2.0), czyli naukowym podejściu do tworzenia horrorów, opartym na współpracy z psychologami i psychiatrami. W audycji mówimy też o badaniach nad terapeutycznymi walorami gier.

***

Tytuł audycji: Strefa gamingu

Data emisji: 30.12.2018

Godzina emisji: 12.08

kul

Goście Rafał Basaj (przedstawiciel studia Bloober Team)
Playlista
Tagi

Playlista