X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

VAT 2014: jak zredukować koszt aktualizacji oprogramowania

Ostatnia aktualizacja: 20.12.2013 07:18
1 stycznia 2014 wchodzi w życie zmieniona ustawa o VAT. Nowe przepisy wymuszają na przedsiębiorcach aktualizacje użytkowanego oprogramowania. Sage, producent i dostawca rozwiązań, wskazuje sposób ograniczenia do minimum kosztu aktualizacji systemów.
VAT 2014: jak zredukować koszt aktualizacji oprogramowania

Nie każdy przedsiębiorca musi kupować nowe oprogramowanie

Wystarczy skorzystać z rodzaju „ubezpieczenia”, jakim jest usługa abonamentu oferowana przez dostawcę systemu. Abonament trwa przez okres jednego roku, i w jego ramach przedsiębiorstwo ma gwarancję uzyskania m.in. darmowych aktualizacji użytkowanych systemów. Nawet jeśli firma aktualizuje system tylko raz w roku, koszt abonamentu stanowi ok. 25 – 35% ceny licencji, czyli zakupu nowej wersji oprogramowania. Tymczasem praktyka wskazuje, że w ciągu roku warto aktualizować systemy częściej niż tylko raz. Od stycznia zaczną obowiązywać nowe przepisy, ale przecież wiosną 2014 spodziewamy się wprowadzenia nowelizacji w ordynacji podatkowej. Równolegle zapowiadane są dalsze zmiany prawne w ramach adaptacji przepisów polskich do regulacji obowiązujących w Unii Europejskiej. Dziś jeszcze nie wiemy, jak będzie się zmieniało prawo w przyszłym roku.

  • Przełom roku to moment, w którym z reguły implementowane są najważniejsze zmiany prawne. Grudzień 2013 jest zatem najlepszym czasem na wykupienie abonamentu, ponieważ w jego ramach można nie tylko zaktualizować system na rok 2014, ale można będzie jeszcze zdążyć przygotować się do zmian w roku 2015, Sage stara się wcześniej wypuszczać na rynek nowe wersje oprogramowania. Jeśli więc będzie potrzeba aktualizacji systemów w grudniu przyszłego roku, nowe wersje będzie można otrzymać za darmo w ramach abonamentu kupionego obecnie.

Współpraca ze sprawdzonym dostawcą

Redukcja kosztu aktualizacji poprzez abonament możliwa jest jedynie przy współpracy ze sprawdzonym dostawcą oprogramowania. W Sage na bieżąco monitorowany jest proces legislacyjny i na podstawie zbieranych w ten sposób informacji przygotowywane są niezbędne aktualizacje. Dzięki temu nowe wersje systemów są gotowe do zainstalowania, zanim nowe przepisy wchodzą w życie.

„Skoro przedsiębiorcy i tak zmuszeni są aktualizować oprogramowanie, zawsze zachęcamy, by myśleli o przygotowaniu się do zmian i redukcji kosztów przed ‘godziną 0’ i by nie odkładali instalacji na ostatni moment” – wyjaśnia Katarzyna Kaganiec, Sage.

Kto może korzystać z abonamentu?

Z usług abonamentu może skorzystać firma, która użytkuje aktualną (ostatnią) wersję systemu. Jeżeli użytkowana jest wersja starsza, w pierwszej kolejności należy ją zaktualizować do wersji będącej w bieżącej sprzedaży i dopiero po tym wykupić abonament. Warto podkreślić, że obok darmowych aktualizacji, w abonamencie – zależnie od jego typu – mogą być dostępne także inne usługi, jak np. dostęp do infolinii, pakiet godzin do wykorzystania na konsultacje ze specjalistami lub pierwszeństwo w realizacji zamówionych usług.



autor: Informacja prasowa