Nowe Technologie

Trendy technologiczne w 2014

Ostatnia aktualizacja: 04.12.2013 06:08
Według Interactive Intelligence w 2014 roku branżę contact center zdominuje rozwój technologii chmurowych oraz coraz powszechniejsza adaptacja aplikacji mobilnych umożliwiających obsługę klienta za pośrednictwem smartfonów lub tabletów.
Trendy technologiczne w 2014
Foto: materiały prasowe

Wzrośnie strategiczna pozycja mediów społecznościowych w obsłudze klienta oraz znaczenie usług i narzędzi analitycznych.  Choć media zapowiadają koniec kryzysu gospodarczego, w 2014 roku firmy nadal będą poszukiwały możliwości zmniejszenia kosztów operacyjnych przy równoczesnym zachowaniu wysokiej konkurencyjności i jakości usług. Ten trend wpłynie na popularyzację innowacyjnych technologii, takich jak aplikacje chmurowe.

Wykorzystanie urządzeń mobilnych i usług analitycznych

W 2014 roku wzrośnie nacisk na obsługę klienta za pośrednictwem urządzeń mobilnych i wyspecjalizowanych aplikacji — wiele czołowych przedsiębiorstw skupi inwestycje i prace deweloperskie na tym szczególnym obszarze. Zachowanie spójnego kontekstu informacji w komunikacji z klientem w różnych mediach, niezależnie od wykorzystywanego urządzenia, wymusi ściślejszą niż do tej pory współpracę działów marketingu i obsługi klienta.

  • Według szacunków Interactive Intelligence około 60 proc. przedsiębiorstw planuje zainwestować w mobilny kanał komunikacji, aby zwiększyć jakość obsługi klienta. Inwestycje mają na celu zarówno stworzenie nowych aplikacji mobilnych, jak i ulepszenie istniejących, ponieważ niektóre firmy używają tego kanału już od kilku lat.
  • Wzrośnie też liczba rozwiązań analitycznych, które pozwalają uzyskać dokładniejszy obraz zachowań i oczekiwań klientów. To z kolei przełoży się zwiększone zapotrzebowanie na szybsze platformy obliczeniowe, a technologie takie jak przetwarzanie w pamięci i kolumnowe bazy danych znajdą powszechne zastosowanie.

Strategiczne podejście do mediów społecznościowych

Choć przedsiębiorstwa inwestują w kampanie marketingowe w sieciach społecznościowych, nie wszystkie posiadają spójną strategię budowy wizerunku, obejmującą ten kanał na równi z innymi sposobami komunikacji. Głównymi problemami, z jakim zmagają się firmy, jest kwestia uwzględnienia mediów społecznościowych w szerszych inicjatywach komunikacyjnych, umiejętność dyskutowania na drażliwe tematy, zapobieganie rozpowszechnianiu niedokładnych informacji oraz identyfikowanie rzeczywistych klientów wśród uczestników sieci społecznościowych. Należy oczekiwać, że w przyszłym roku strategiczna pozycja mediów społecznościowych w komunikacji z klientem będzie systematycznie rosła.



autor: Mariola Czapkiewicz

Czytaj także

Chmura i mobilność rządzą kadrami

Ostatnia aktualizacja: 05.08.2013 08:45
Jak pokazują wyniki najnowszego Forrester Research, w 2013 największym zainteresowaniem korporacji i administracji w ujęciu globalnym cieszyć się będzie oprogramowanie powiązane z chmurą, aplikacje mobilne oraz oprogramowanie służące do analizowania dużych zbiorów danych (Big Data).
rozwiń zwiń
Czytaj także

Contact center w chmurze

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2013 10:39
Nowa usługa przetwarzania w chmurze współpracuje z istniejącym contact center danego klienta niezależnie od tego, czy jest to contact center funkcjonujące w chmurze, czy też lokalnie. Usługa działa w rozbudowanej sieci globalnej BT, która jest dostępna w ponad 190 krajach.
rozwiń zwiń