X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Nowe Technologie

Transpromo i personalizacja - nowa jakość w marketingu?

Ostatnia aktualizacja: 11.11.2013 15:46
Transpromo to określenie rozwiązania, które powstało z połączenia dwóch słów: „transakcja” i „promocja”. Jest to nowa forma marketingu bezpośredniego.
Transpromo i personalizacja - nowa jakość w marketingu?

Jej ideą jest możliwość łączenia przekazów marketingowych (również personalizowanych) z dokumentami transakcyjnymi, takimi jak: rachunki, billingi, wyciągi z konta, faktury, harmonogramy spłat czy odcinki płatnicze. Wysoką efektywność łączenia funkcji informacyjnej i transakcyjnej potwierdzają badania.

Prawie wszyscy odbiorcy dokumentów zapoznają się z ich treścią. Dwukrotnie zagląda do nich 85% użytkowników, a trzykrotnie – 13% (Xerox). Natomiast zwykłe przekazy reklamowe czyta tylko 10% z nich. Według raportu „The Power of Transpromo” (RR Donnelley, 2011), adresaci dłużej przeglądają rachunki (60 – 180 s) i oświadczenia (42 s) niż materiały reklamowe w formie ulotki (15 s) lub e-maila (18 s). Jak pokazują analizy, kolorowy druk zwiększa sprzedażową efektywność zarówno komunikatów finansowych, jak i reklamowych do 80%, a pożądaną reakcję (dokonanie płatności) wywołuje nawet w 30% przypadków zapoznania się z ich zawartością („The Power of Transpromo”, RR Donnelley, 2011). Dokumenty transakcyjno-promocyjne mogą być jeszcze bardziej skuteczne dzięki personalizacji – zaawansowanej formie usługi transpromo.

Konsumenci przyzwyczaili się do indywidualnego traktowania i bezpośredniego podejścia w komunikacji marketingowej dzięki marketingowi internetowemu i telemarketingowi. Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że personalizacja wpływa na odbiór marki, kształtowanie jej wizerunku i jej relacje z klientami – mówi Ewa Kołodziej, ekspert ds. Korespondencji Masowej Unizeto Technologies SA – Dlatego firmy na całym świecie z powodzeniem wykorzystują ją do tworzenia i dystrybucji dedykowanej korespondencji transakcyjno‑promocyjne, zawierającej spersonalizowany tekst i layout.

W Europie z personalizacji najczęściej korzystają przedsiębiorcy z Hiszpanii i Francji. Ogromną popularność dedykowany druk transpromo zyskał w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Personalizację stosują firmy z różnych branż: od finansowej przez telekomunikacyjną po turystyczną. Wśród marek promujących się przy zastosowaniu wydruków personalizowanych znalazły się: Vodafone, Pantone, Volkswagen, Ford czy Marks & Spencer. Deutsche Post – światowy lider pocztowy i logistyczny – wysyła dokumenty zawierające zestawienia płatnicze i powiadomienia o zmianach z nadrukowanymi kolorowymi reklamami. Niemiecki gigant personalizuje dystrybuowane materiały transakcyjno-promocyjne, zamieszczając w nich wskazówki dla konkretnych klientów, np. jak zmienić taryfę. Lufthansa również wykorzystuje personalizację – bilety tych linii lotniczych zawierają dedykowane reklamy wypożyczalni samochodów i hotelów.

Personalizacja wydruków transakcyjno-promocyjnych to trend, który wkrótce obecny będzie także w Polsce.



autor: Robert Kamiński