Polskie Radio
Section05
marketing

Polscy klienci i rosyjski produkt. Spory wybór innych marek

- Nie ma rosyjskich produktów, których byśmy nie mogli zastąpić m.in. produktem polskim. Cena będzie podobna i żaden konsument nie musi się martwić konsekwencjami ekonomicznymi dla siebie z powodu sankcji nałożonych na Rosję - mówi na antenie Programu 1 Polskiego Radia Edyta Wojtyla, ekonomista z Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu.
Zobacz więcej na temat:  Ukraina wojna na Ukrainie uchodźcy konsument produkcja Rosja sankcje społeczeństwo marketing infografika

Eyetracking. Na czym skupia się wzrok internautów?

Śledzenie drogi wzroku, czyli eyetracking to metoda wykorzystywana w neuromarketingu. Dzięki niej specjaliści mogą sprawdzać, na których elementach stron internetowych skupia się uwaga użytkowników. Zagadnienie jest przydatne w procesie tworzenia witryn internetowych. Analizy ułatwiają ich opracowywanie tak, by najważniejsze elementy nie umknęły uwadze odwiedzających. 
Zobacz więcej na temat:  Trójka STYL ŻYCIA marketing Mateusz Drozda strona internetowa badania rynku

Co tak naprawdę krzyczy w obrazie Edvarda Muncha?

Skąd tak naprawdę wydobywa się "Krzyk" na słynnym obrazie Edvarda Muncha i co miał wspólnego z naszym kontrowersyjnym rodakiem, Stanisławem Przybyszewskim? Na te pytania odpowiedziała w "Leniwym przedpołudniu" Joanna Łenyk-Barszcz, która wraz ze swoim mężem - Przemysławem Barszczem - napisała książkę ''Wielkie sekrety arcydzieł sztuki''.
Zobacz więcej na temat:  Anna Popek Trójka KULTURA dzieła sztuki Vincent van Gogh Alicja Węgorzewska marketing e-commerce TEATR koncerty jedzenie pandemia opera

"Od czterech lat nazywano go twitterowym prezydentem". Ekspert o strategii komunikacyjnej Trumpa

- On, zamiast kanałów oficjalnych Białego Domu, używał Twittera do ogłaszania swoich postanowień, swoich rozporządzeń - powiedział w Polskim Radiu 24 Michał Raszka, ekspert ds. marketingu politycznego USA, komentując strategię komunikacji byłego prezydenta USA Donalda Trumpa. 
Zobacz więcej na temat:  Stany Zjednoczone USA Ameryka Północna marketing Polskie Radio 24 ŚWIAT Donald Trump

Clotaire Rapaille, kod kulturowy i reklama

- Dobra reklama odpowiada na nasze pragnienia odwzorowujące zachowania kulturowe. Jest koniecznością w świecie, którego społeczeństwa opierają swoje funkcjonowanie na handlu. Reklama jest opowieścią o produkcie, który z określonych powodów dobrze się kojarzy i ma to związek z tym, jak konsument został wychowany - mówił w Dwójce Konstanty Przybora.
Zobacz więcej na temat:  książki reklama marketing konsument KULTURA KSIĄŻKA Michał Nowak

Zarządzanie wartościami, czyli wyższy poziom konkurencji

- Jeszcze niedawno mało kto wierzyl, że nie będziemy kupować jogurtu tylko zdrowy styl życia. Dlaczego tak się stało? Wyczerpał się konkurencja różnych marek na poziomie produktów. Były one do siebie zbyt podobne i trzeba było znaleźć coś, co by je odróżniało. Trzeba było wejść na wyższy poziom - mówiła w Dwójce Justyna Bakalarska, autorka książki "Marketing wartości". 
Zobacz więcej na temat:  marketing biznes korporacja KULTURA Michał Szułdrzyński