Polacy ruszyli po "Beskidzkie". Sieciowy viral pomoże firmie? - Przedsiębiorca, który w tragicznej sytuacji dba o swoich pracowników, jest zawsze bardzo dobrze widziany - tłumaczył w rozmowie z portalem polskieradio24.pl dr. inż. Jacek Kotarbiński, ekspert ds. marketingu, o decyzji producenta "Paluszków Beskidzkich", by nie zwalniać ludzi ze spalonej fabryki. Jak mówił, ta decyzja może mieć też podstawy biznesowe - podobnie zrobił słynny producent samolotów. Zobacz więcej na temat: POLSKA pożar GOSPODARKA straż pożarna internet influencer
Robisz zakupy w internecie? Tak sklepy manipulują klientami UOKiK zarzuca sklepom internetowym manipulacyjne techniki sprzedażowe (tzw. dark patterns). Robi tak aż 75 proc. z 642 zbadanych stron internetowych i aplikacji mobilnych e-commerce. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA e-commerce sklep internetowy oszustwa społeczeństwo POLSKA
Radowe szaleństwo. Jak odkrycie Marii Skłodowskiej-Curie wpadło w ręce szarlatanów Dlaczego małżeństwo Curie nie zadbało o patenty na produkcję radioaktywnych substancji? Skąd w sklepach wzięły się garnki, zegarki, kosmetyki, pasty do zębów i napoje z radem? I co miał z tym wspólnego niejaki doktor Alfred Curie? Zobacz więcej na temat: Maria Skłodowska-Curie Piotr Curie promieniowanie Paryż USA odkrywcy HISTORIA nagroda Nobla chemia fizyka NAUKA kapitalizm atom
Arabowie grają w innego Wiedźmina? Agnieszka Szóstak Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Agnieszką Szóstak, weteranką branży gier wideo, współpracującą niegdyś z CD Project RED, między innymi przy "Wiedźminie". Ekspertka od promocji gier opowie o między innymi o tym, co należało wyciąć z gry "Wiedźmin", aby gra została dopuszczona na Arabski lub Japoński rynek. Zobacz więcej na temat: gry wideo Wiedźmin
Audiomarketing - czy ma wpływ na nasze decyzje zakupowe? Robiąc zakupy w centrum handlowym, zazwyczaj nie zauważamy towarzyszącej nam muzyki. Jej obecność może jednak w znaczący sposób wpływać na nasze decyzje zakupowe. Zobacz więcej na temat: Czwórka Marta Hoppe zapach dźwięki konsument psychologia
PR24 "Zielona ściema" pokusą dla firm. Czym jest zjawisko greenwashingu? - Jest wiele firm, które opowiadają o swoich ekousługach czy o tym, jakie są "zielone", tymczasem gdy wczytać się w ich raporty, to widać, że nie ma tam wiele zielonych elementów poza strategiami marketingowymi - mówił w Polskim Radiu 24 Jakub Kajmowicz, publicysta (energetyka24.com). Zobacz więcej na temat: problemy społeczne POLSKA społeczeństwo ekologia biznes Maria Furdyna GOSPODARKA
Blue Monday to tylko marketingowy chwyt. Nie ma żadnych podstaw naukowych Trzeci poniedziałek stycznia nazywany jest często "Blue Monday" - dniem, który ma być najbardziej przygnębiający w roku. Skąd się wzięła ta nazwa i czy ma ona jakiekolwiek uzasadnienie? Czy "niebieski poniedziałek" to faktyczne zjawisko, czy tylko chwyt reklamowy? Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA ŚWIAT zakupy zdrowie psychiczne depresja zima
Najbardziej depresyjny dzień w roku? Dzisiaj Blue Monday Brytyjski psycholog Cliff Arnall opracował specjalny algorytm, który wskazuje, że najbardziej depresyjny dzień w roku przypada na trzeci poniedziałek stycznia. Teoria ta została szybko podchwycona i od kilkunastu lat dzień ten nazywany jest Blue Monday. Skąd takie twierdzenie? Zobacz więcej na temat: depresja humor zima ŚWIAT Europa
Jak dziś działa reklama? Grudzień to w marketingu szalony czas Jakub Biel myśli niestandardowo. Kreatywne reklamy robił już w kosmosie, telegazecie, na Tinderze i TikToku. W Czwórce zdradza, jak działają współczesne reklamy. Zobacz więcej na temat: Czwórka Kamil Jasieński marketing w internecie reklama
Jak uwolnić się od telemarketerów? "Dzień dobry, dzwonię do pana/pani z niezwykle korzystną ofertą...". Skąd telemarketerzy mają nasz numer telefonu? Co zrobić, by nie otrzymywać niechcianych telefonów? Zobacz więcej na temat: Kuba Marcinowicz telemarketing dane osobowe rodo
Jakie możliwości zawodowe daje marketing internetowy? Poznaj projekt "Kariera Jutra" Projekt "Kariera Jutra" ma za zadanie wspierać młode osoby, które szukają zatrudnienia i chciałyby rozpocząć karierę w marketingu internetowym. Dzięki specjalistycznym szkoleniom uczestnicy w krótkim czasie otrzymają niezbędne umiejętności, a dzięki wsparciu z Funduszy Europejskich Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej mogło zaoferować kandydatom ok. tysiąca płatnych staży. Zobacz więcej na temat: fundusze unijne fundusze europejskie marketing w internecie młodzież społeczeństwo rynek pracy
Auto tak słodkie, że można je zjeść. Mazda cała z czekolady! Cukiernicy to artyści, którzy z czekolady tworzą prawdziwe dzieła sztuki. Jednym z bardziej wyjątkowych deserów na świecie jest Mazda Miata, która podobno smakuje równie dobrze, jak wygląda. Zobacz więcej na temat: Radio kierowców Polskie Radio Kierowców Polskie Radio kierowca kierowcy samochód samochody motoryzacja radio kierowcow radiokierowcow radiokierowców radio kierowców online radio kierowców jedynka polskie radio kierowców online radio dla kierowców polskie radio kierowcow polskie radio kierowców dab+ radio kierowcow 24 polskie radio kierowcy radio kierowców 24 czekolada desery mazda Japonia
Ukryte treści reklamowe? Jest postępowanie UOKiK wobec WP i wydawcy Onetu Prezes UOKiK wszczął postępowanie wobec firm Ringier Axel Springer Polska i Wirtualna Polska Media pod zarzutem niewłaściwego oznaczania handlowego charakteru publikowanych materiałów. Jeśli zastrzeżenia się potwierdzą, obu spółkom grozi kara w wysokości 10 proc. obrotu. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK reklama internet media
NASZ WYWIAD Apostazja, Kościół, hipokryzja i marketing. Dawid Podsiadło i moda na komercyjne wykorzystanie spraw wiary Dawid Podsiadło zapowiedział apostazję, wyjaśniając, że już nawet rozpoczął do niej przygotowania i uzyskał zaświadczenie o chrzcie. Deklaracja zbiega się - nieprzypadkowo - z czasem premiery i promocji nowego albumu twórcy. - Taka deklaracja jest związana z działaniem marketingowym - mówi dr Monika Przybysz, profesor UKSW, wykładowca public relations, teolog i medioznawca. Zobacz więcej na temat: POLSKA Kościół Kościół katolicki chrześcijaństwo aktualności katolickie KULTURA MUZYKA Dawid Podsiadło wiara media pieniądze koncert społeczeństwo
Timecode Akcja Animacja. Konkurs nie tylko dla grafików Trwa nabór do konkursu Timecode Akcja Animacja. Organizatorzy poszukują motion designerów, animatorów i wszystkich tych, którzy obrazami potrafią opowiadać historie. Zobacz więcej na temat: Czwórka Kamil Jasieński marka
Postrach sprzedawców, sprzymierzeniec klientów - praca tajemniczego klienta Nie od dziś wiadomo, jak ważne jest pierwsze wrażenie. Zalicza się do niego także pierwszy kontakt sprzedawcy z klientem. Jednym ze sposobów na polepszenie tej relacji, chętnie wybieranym przez firmy, może być korzystanie z usług tajemniczego klienta. Na czym polega jego praca i jakie może przynieść korzyści? Zobacz więcej na temat: Trójka zakupy jakość produktu Piotr Firan Stanisław Perzyna
Retoryka i perswazja. Sztuka dobrego mówienia Starożytni nauczyciele, mówcy i filozofowie spisali zasady retoryki, która obecnie dostarcza wiedzy stosowanej między innymi w reklamie i marketingu. Obecność tej dziedziny nauki we współczesnej rzeczywistości rynkowej to zjawisko społecznie powszechne, służące komunikacji. W jaki sposób korzystamy ze spuścizny antycznej Platona czy Arystotelesa? Zobacz więcej na temat: Katarzyna Jankowska Katarzyna Jankowska – PODCAST starożytność filozofia reklama starożytna Grecja średniowiecze
"Niektóre firmy stosują zwinne chwyty marketingowe". Prezes UOKiK o prawach konsumenta - W niektórych promocjach możemy znaleźć zdecydowanie więcej marketingu aniżeli realnych korzyści konsumentów - przestrzegał w Programie 1 Polskiego Radia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. Zobacz więcej na temat: ceny POLSKA GOSPODARKA UOKiK społeczeństwo zakupy sklepy sklep Małgorzata Raczyńska-Weinsberg