X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Redakcja Polska

80 procent firm spodziewa się spadku wyników finansowych na koniec roku

02.07.2020 10:11
Tak wynika z badania Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej wraz z izbami bilateralnymi zrzeszonymi w Międzynarodowej Grupie Izb Handlowych
Audio
  • Dyrektor Generalna Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej Monika Constant (czyt. Monika Konstą) powiedziała, że w porównaniu z marcowym badaniem, większość firm może określić poziom spodziewanych spadków, a dzięki temu podjąć kroki zaradcze [posłuchaj]
Grafika ilustracyjna
Grafika ilustracyjnashutterstock.com/Lebid Volodymyr

80 procent firm spodziewa się spadku wyników finansowych na koniec roku, a blisko 90 procent odnotowało zmniejszenie sprzedaży - wynika z badania Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej wraz z izbami bilateralnymi zrzeszonymi w Międzynarodowej Grupie Izb Handlowych. Część firm deklaruje utrzymanie prognoz, a około 20 procent wzrost przychodów.

Powrotu do sytuacji sprzed pandemii spodziewają się za pół roku, a część branż w przyszłym roku. By utrzymać działalność przedsiębiorstwa cięły koszty. Autorzy raportu podkreślili, że zmniejszenie zatrudnienia firmy traktowały jako ostateczność.

Dyrektor Generalna Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej Monika Constant powiedziała, że w porównaniu z marcowym badaniem, większość firm może określić poziom spodziewanych spadków, a dzięki temu podjąć kroki zaradcze. Podkreśliła, że utrzymanie płynności finansowej jest dla wielu przedsiębiorstw priorytetem - stąd cięcia kosztów. Dodatkowo firmy wstrzymują wydatki, które nie są związane z główną działalnością. Ponad 50 procent z nich już to zrobiło, a 40 procent będzie kontynuować cięcia. "Cięcia nie związane z główną działalnością mogą wynosić od 50 do 100 procent kosztów" - dodała. 

Szefowa Izby podkreśliła, że udało się uniknąć zwolnień na dużą skalę. 15 procent przedsiębiorstw było zmuszonych do zmniejszenia liczby pracowników. Obniżki pensji dotknęły niespełna 30 procent firm.

Blisko połowa badanych firm (48 procent) skorzystała ze wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej. 43 procent przedsiębiorców oceniło udzieloną pomoc pozytywnie, a według 54 procent proponowane rozwiązania nie spełniły ich oczekiwań. Główne uwagi dotyczyły skomplikowanych procedur, niejasnych zasad, a także długiego czasu oczekiwania na decyzję.
W badaniu "Przetrwać COVID19 - Wpływ pandemii na działalność firm w Polsce" wzięło udział 189 przedsiębiorstw działających w Polsce, z czego 26 procent to firmy polskie, 16 procent niemieckie, 14 procent francuskie, 7 procent amerykańskie, 6 procent szwajcarskie, 5 procent austriackie, a 26 procent - z kapitałem pochodzącym z innych krajów.

IAR/ks

Zobacz więcej na temat: handel