Redakcja Polska

Z Polski na Times Square – Spotify promuje kobiety w muzyce

12.08.2025 11:15
Billboardy w samym sercu Nowego Jorku, a na nich… polskie artystki. Jedna z największych platform muzycznych na świecie po raz kolejny pokazuje, że muzyka nie zna granic – w ramach programu EQUAL wspiera kobiety w branży muzycznej, dając im globalną widoczność i szansę na dotarcie do nowych słuchaczy. Najnowszą ambasadorką inicjatywy została Maryla Rodowicz – ikona polskiej sceny muzycznej.
Audio
Opole, 19.06.2022. Występ Maryli Rodowicz podczas koncertu Tych lat nie odda nikt  przeboje 70-lecia w trzecim dniu 59. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu
Opole, 19.06.2022. Występ Maryli Rodowicz podczas koncertu "Tych lat nie odda nikt – przeboje 70-lecia" w trzecim dniu 59. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w OpoluPAP/Krzysztof Świderski

Spotify promuje polskich muzyków, a konkretnie artystki, w ramach programu EQUAL, który obejmuje m.in. wyświetlanie ich wizerunków na billboardach na nowojorskim Times Square. Inicjatywa ta ma na celu wspieranie kobiet w branży muzycznej i promowanie ich twórczości na całym świecie.

Inicjatywa EQUAL została zapoczątkowana w 2021 roku i od tamtego czasu zwraca uwagę fanów muzyki z całego świata na obecność i znaczenie kobiet w przemyśle muzycznym. Uświadamianie społeczeństwa to jednak nie wszystko, bowiem w ramach programu Spotify udziela wsparcia utalentowanym artystkom z całego świata. Na platformie streamingowej powstały specjalne playlisty dedykowane muzyczkom z różnych zakątków globu, a muzyka tworzona przez kobiety jest regularnie polecana użytkownikom przez algorytmy Spotify.

W rozmowie z Adą Janiszewską, Maryla Rodowicz opowiedziała nie tylko o udziale w kampanii, ale także o swojej barwnej karierze i tym, jak przez dekady zmieniała się zarówno ona, jak i cała branża.