Ustawa o radiofonii i telewizji uchwalona
migracja
migrator migrator
04.03.2011
Sejm uchwalił zmiany w ustawie o radiofonii i telewizji. Zmiany w tej ustawie wymusiła konieczność wdrożenia dyrektywy Parlamentu Europejskiego.
Sejm uchwalił zmiany w ustawie o radiofonii i telewizji. Zmiany w tej ustawie wymusiła konieczność wdrożenia dyrektywy Parlamentu Europejskiego. Do ustawy wprowadzono nowe definicje terminów: usługa medialna, audycja, audycja dla dzieci, odpowiedzialność redakcyjna, dostawca usługi medialnej, program, audiowizualna usługa medialna na żądanie, udostępnianie publiczne, przekaz handlowy oraz dostarczanie usługi medialnej.
Uregulowano kwestie reklamy. Zgodnie z ustawą, reklamą jest przekaz handlowy pochodzący od podmiotu publicznego lub prywatnego oraz związany z ich działalnością, który promuje sprzedaż lub odpłatne korzystanie z towarów i usług. Do reklamy zaliczono również autopromocję. Wyraźnie zaznaczono, że audiowizualne przekazy handlowe powinny być łatwo rozpoznawalne, natomiast reklamy i telesprzedaż muszą być łatwo rozróżnialne w stosunku do materiału redakcyjnego.
Zmieniono również przepisy dotyczące sponsorowania. Będzie nim każdy wkład w finansowanie usługi medialnej lub audycji przez podmiot, który nie dostarcza usług medialnych i nie produkuje audycji. Odbiorcy usługi lub audycji muszą być poinformowani o sponsorowaniu.
Zawarte w nowelizacji ustawy przepisy w szczególny sposób mają chronić małoletnich.
Za przyjęciem ustawy głosowało 419 posłów na 420 głosujących. Teraz ustawą zajmie się Senat.
/IAR/Elżbieta Mamos