X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Muzyka

Jan Kanty Pawluśkiewicz

Ostatnia aktualizacja: 02.02.2010 14:11
Wybitny kompozytor opowiedział m.in o Anawie, życiu pozagrobowym i muzycznym wpływie zwycięskiego remisu na Wembley.

Jan Kanty Pawluśkiewicz to bezsprzecznie jeden z najwybitniejszych polskich kompozytorów ostatniego półwiecza. Szerokiej publiczności znany z dokonań grupy Anawa, której był współzałożycielem. Połączone talenty dwóch architektów, Marka Grechuty i Jana Kantego, wspieranych rzeszą zdolnych muzyków, wzbogaciły polską fonografię o nieśmiertelne przeboje jak "Nie Dokazuj", "Dni których nie znamy" czy "Będziesz Moją Panią", do dziś niedoścignione w swym wyrafinowaniu. Wydany przez grupę w 1971 roku album "Korowód" do dziś przez wielu uważany jest za najwybitniejszą płytę w historii polskiej muzyki rozrywkowej.

Po odejściu od Anawy w 1980 roku kompozytor zaangażował się w tworzenie większych form m.in. muzyki filmowej ("Wodzirej", "Ćma") i oratoriów ("Nieszpory Ludźmierskie"). Mniej znaną pasją Pawluśkiewicza jest malarstwo. Artysta stosuje niecodzienną technikę przez siebie nazywaną żel - artem. Polega ona na nakładaniu na obraz, za pomocą długopisów żelowych, wielu tysięcy kropek, (średnio 350 - 400 na jeden centymetr kwadratowy).

Z honorowym obywatelem Nowego Targu i gminy Polkowice o ulubionych artystach i nie tylko w audycji Prywatna Kolekcja (Trójka) rozmawiał Artur Orzech.

O dorabianiu z pomocą Errolla Garnera.


O dłoniach pianisty.


Fantazja Igora Stravinskiego.


O Duke'u Ellingtonie i śpiących perkusistach.


O legendarnej płycie "Korowód".


Janusz Gajos byłby wzruszony.


O grupie Anawa.


Zapomniana płyta z Andrzejem Zauchą.


O tym co łączy album "Anawa" (1973) z historycznym remisem na Wembley.


Harmoniczny talent Stinga.


O muzycznej awangardzie.


Praworęczność Oscara Petersona.


Kawałek nr 1 imienia Milesa Davisa.


O życiu pozagrobowym.