Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Aneta Hołówek 05.01.2015

Ustawa o prawach konsumenta - zmiany, o których warto wiedzieć

Od 2015 roku w ustawie o prawach konsumenta zaszły zmiany. Zostały unormowane zasady zakupów przez telefon, zakupów w sieci, u akwizytora i te tradycyjne.
Od 2015 roku w ustawie o prawach konsumenta zaszły zmianyOd 2015 roku w ustawie o prawach konsumenta zaszły zmianyGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Ustawa o prawach konsumenta - zmiany, o których warto wiedzieć (Cztery pory roku/Jedynka)
Czytaj także

- Wszystkie rodzaje zakupów nie zostały zrównane w prawach, różnią się pewnymi niuansami, które dla klientów są niezwykle ważne - mówi Małgorzata Cieloch, rzecznik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Gość "Czterech pór roku” dodaje jednak, że konsument łatwiej może dotrzeć do swoich praw, ponieważ znajdzie je w jednym akcie prawnym.

Nowa ustawa zrównuje czas reklamacji różnych grup towarów. - Kiedyś na reklamację żywności mieliśmy trzy dni. Dzisiaj ten czas wydłużył się do dwóch lat - tłumaczy Małgorzata Cieloch.

Z audycji można się było również dowiedzieć dlaczego lepiej skorzystać z 2-letniej gwarancji jaką otrzymujemy przy zakupie towaru niż z prawa do obejmującej ten sam okres reklamacji.

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku

Prowadził: Roman Czejarek

Gość: Małgorzata Cieloch (rzecznik UOKiK)

Data emisji: 5.01.2015

Godzina emisji: 9.00 - 12.00

(ah, pg)