Dyrektywa Omnibus zadba o bezpieczeństwo zakupów. Ekspert: konsument musi dostać pełną informację Dziś obchodzimy najważniejszy zakupowy dzień w ciągu roku czyli Black Friday. Tego dnia wiele produktów przecenionych jest nawet o połowę, a konsumenci masowo odwiedzają sklepy oraz robią zakupy w sieci. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA black friday UOKiK e-handel
Pięć gwiazdek. O kupowaniu opinii w internecie Wiele firm - hoteli, restauracji, sklepów - kupuje dobre opinie o sobie, bo zauważyło, że ludzie się nimi kierują przy podejmowaniu decyzji. Czy takie działanie jest legalne? Czy przedsiębiorstwo może spotkać za to kara? Jak poznać, że opinia jest nieobiektywna? Zobacz więcej na temat: Roman Czejarek internet opinie recenzja oszustwo UOKiK
Czarny Piątek będzie kusił promocjami. Resort rozwoju przypomina o prawach konsumentów Przedsiębiorcy, którzy chcą ogłosić promocję lub wyprzedaż, muszą pamiętać o zrozumiałym dla klienta poinformowaniu go o obniżce ceny - przypomina resort rozwoju i technologii w związku ze zbliżającym się okresem promocji m.in. Black Friday. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA black friday promocja wyprzedaż Ministerstwo Rozwoju UOKiK finanse osobiste
Pięć gwiazdek. O kupowaniu opinii w internecie Różne firmy - hotele, restauracje, sklepy - kupują dobre opinie, bo zauważyły, że ludzie się nimi kierują przy podejmowaniu decyzji. Czy takie działanie jest legalne? Czy przedsiębiorstwo może spotkać kara? Jeśli tak - to jaka? Jak poznać, że opinia jest nieobiektywna? O tym będziemy mówić w "Czterech porach roku". Zobacz więcej na temat: Roman Czejarek internet opinie recenzja oszustwo UOKiK
eBilet ma informować o cenie biletów wraz z opłatą serwisową. Jest kara od UOKiK Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązał eBilet do zmiany sposobu informowania o minimalnej cenie biletów; ma ona zawierać np. opłatę serwisową - podał UOKiK. Ukarał też spółkę kwotą ok. 1,3 mln zł za nieuprawnione wykorzystywanie przepisów ustawy antycovidowej. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK PKP regulacje społeczeństwo POLSKA
Best-Review sprzedawała recenzje bez testowania produktów. UOKiK: firmie grozi wysoka kara pieniężna Firma Best-Review wprowadzała konsumentów w błąd, sprzedając gotowe recenzje bez przetestowania produktów - podał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jeśli zarzuty się potwierdzą, firmie grozi kara do 10 proc. obrotu. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA wynagradzanie POLSKA społeczeństwo sklep internetowy wyszukiwarka wyszukiwarki UOKiK oszustwo
Zbliża się Black Friday. "Przygotowanie oferty będzie wymagało odpowiedniej strategii" Wielkimi krokami zbliża się Black Friday - w tym dniu sprzedawcy masowo oferują przyciągające klientów rabaty i promocje. Czy dzięki unijnej dyrektywie Omnibus konsumenci są mniej narażeni na nieuczciwe praktyki handlowe? Zobacz więcej na temat: zakupy w internecie zakupy społeczeństwo UOKiK kradzież black friday Izabela Kostyszyn konsumpcjonizm infografika promocje wyprzedaż
Na co zwracać uwagę, kupując bieliznę pościelową? Inspekcja Handlowa stwierdziła nieprawidłowości w co drugiej ze 123 przebadanych w laboratorium partii bielizny pościelowej - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zastrzeżenia dotyczyły m.in. składu produktu, czy jego rozmiaru. Zobacz więcej na temat: Maciej Kurzajewski sen zdrowie pościel bawełna UOKiK społeczeństwo reklamacja
UOKiK rozmawia ze światowymi gigantami. Chodzi o reklamy alkoholu i hazardu w mediach społecznościowych Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zorganizował "okrągły stół" dotyczący reklam w mediach społecznościowych. UOKiK rozmawiał z przedstawicielami platform Meta, Google czy TikTok między innymi o reklamowaniu alkoholu i hazardu. Zobacz więcej na temat: UOKiK sklep zakupy reklama POLSKA konsument media społecznościowe prawo
UOKiK walczy z zatorami płatniczymi. To zagrożenie zarówno dla biznesu, jak i całej gospodarki Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów walczy z zatorami płatniczymi. Oprócz nakładania kar finansowych, UOKiK stara się również stosować tzw. działania miękkie. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK zatory płatnicze firma
UOKiK nałożył w tym roku kary w wysokości 33 mln zł. Wysłał też ostrzeżenia do przedsiębiorców W ciągu ostatnich 3 miesięcy prezes UOKiK wydał 20 decyzji w sprawach zatorów płatniczych. Od początku roku wydanych zostało 50 decyzji, a łączna kwota nałożonych kar to ponad 33 mln złotych - poinformował UOKiK we wtorkowym komunikacie. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK przedsiębiorca firma konsument
Manipulacje przy wysyłkowej sprzedaży suplementów diety. UOKiK nałożył ponad 5 mln zł kary Miały być darmowe próbki suplementów, a przychodziły rachunki za roczny zapas produktu wraz z subskrypcją. Prezes UOKiK uznał, że działania Natural Pharmaceuticals naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Urząd zakwestionował siedem praktyk, które w różny sposób mogły wpływać na proces decyzyjny konsumentów i manipulować ich zachowaniem. Na spółkę nałożył ponad 5 mln zł kary. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK suplementy diety handel internetowy marketing w internecie
Pośrednictwo zamiast sklepu online. UOKiK dopatrzył się nieuczciwych praktyk i nałożył karę Prezes UOKiK nałożył ponad 100 tys. zł kary na spółkę Bak Drop za nieuczciwe praktyki na stronach internetowych bigotka.pl i arkadie.pl - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Według Urzędu, brakowało jasnej informacji, że konsument kupuje u pośrednika. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK konsument e-commerce sprzedaż handel internetowy
Za wykorzystywanie przewagi kontraktowej kara do 3 proc. obrotu. UOKiK stawia zarzuty Carrefour Polska Prezes UOKiK postawił zarzuty spółce Carrefour Polska; zastrzeżenia budzi nieuzasadnione pobieranie opłat od kontrahentów za transport towarów z magazynu centralnego do sklepów sieci - podał Urząd. Za nieuczciwe wykorzystywanie przewagi kontraktowej grozi kara do 3 proc. obrotu. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK carrefour sieć handlowa firma
Kryptoreklama w mediach społecznościowych. Na co trzeba uważać? Odpłatna promocja produktów czy usług bez wyraźnego wskazania, że są to treści sponsorowane, nie powinna mieć miejsca. Wprowadza konsumentów w błąd i stanowi nieuczciwą praktykę rynkową. A jednak się zdarza. Na co powinni zwracać uwagę konsumenci, aby nie dać się nabrać nieuczciwym reklamodawcom? Zobacz więcej na temat: Roman Czejarek reklama reklama w internecie media społecznościowe Instagram UOKiK oszustwa influencerzy społeczeństwo
10 mln zł kary za usuwanie dowodów i utrudnianie przeszukania. UOKiK bezlitosny dla Euro-net i Jura Poland Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów za utrudnianie przeszukania nałożył kary: 10 mln zł na Euro-net oraz 1 mln zł na Jura Poland - poinformował UOKiK. Jak dodano, chodzi o usunięcie wiadomości z komunikatorów na telefonach służbowych. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK kontrola ekspres do kawy sklep
Rezygnacja z wakacji. Nieudany wyjazd. Jakie prawa ma konsument? Mamy zarezerwowane wczasy w Grecji, ale boimy się na nie wylecieć w związku z pożarami. Czy możemy zrezygnować z wyjazdu nie ponosząc żadnych kosztów? Wyjechaliśmy na urlop, ale na miejscu okazało się, że zamiast w hotelu czterogwiazdkowym zostaliśmy zakwaterowani w ośrodku, który ma tylko dwie gwiazdki. Co wówczas możemy zrobić? W audycji "Cztery pory roku" mówiliśmy o prawach konsumenta związanych z wyjazdami wakacyjnymi. Zobacz więcej na temat: turystyka UOKiK Sława Bieńczycka reklamacja odszkodowanie wakacje biuro podróży
Zalando, Booking i Travelist z zarzutami naruszania zbiorowych interesów konsumentów. UOKiK interweniuje Prezes Urzędu Tomasz Chróstny postawił spółkom Zalando, Booking i Travelist zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów, za co grozi kara do 10 proc. obrotu - przekazał w poniedziałek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA UOKiK platforma zakupowa konsument