Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Jedynka
Piotr Grabka 02.04.2015

Gwarancja jeszcze niczego nie gwarantuje

- Ponieważ gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem, gwarant ma dużą swobodę określania warunków naprawy - mówi Paweł Ratyński z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Gwarancja jeszcze niczego nie gwarantujeGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Paweł Ratyński z UOKiK o tym, dlaczego warto uważnie czytać gwarancję (Cztery pory roku/Jedynka)
Czytaj także

Jak precyzuje gość Jedynki, gwarant (np. producent, sprzedawca, ubezpieczyciel) może postawić konsumentowi dodatkowe warunki, np. zastrzec, że konieczne są przeglądy okresowe lub ograniczyć sytuacje, w których wykonuje naprawy na własny koszt tylko do określonych sytuacji.

Paweł Ratyński przypomina również, że w razie problemów z zakupionym towarem konsument może skorzystać z gwarancji zapisanej w oświadczeniu gwarancyjnym albo z rękojmi, która stanowi obligatoryjną odpowiedzialność sprzedającego względem kupującego przez okres dwóch lat od chwili transakcji.

Przedstawiciel UOKiK tłumaczył również w audycji, dlaczego warto postępować zgodnie z zasadą "Ufaj, ale sprawdzaj" i na czym polega konstrukcja przedłużonej gwarancji.

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku
Prowadził: Roman Czejarek
Gość: Paweł Ratyński (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)
Data emisji: 2.04.2015
Godzina emisji: 9.22

pg/asz