Polskie Radio
Section05
reklamacja

TYLKO U NAS Z powodu pandemii Visa pozwala odrzucać wnioski o chargeback. Klienci oburzeni

W związku z pandemią koronawirusa w całej Europie odwołano loty. Pasażerowie linii lotniczych mają problemy z odzyskaniem pieniędzy. Tymczasem Visa właśnie pozbawia ich "ostatniej deski ratunku", czyli chargebacku. Wydawca kart płatniczych uzasadnia, że w związku z COVID-19 bank ma prawo negatywnie rozpatrzyć żądanie klienta. Na stanowisko Visy przy odrzucaniu reklamacji powołuje się m.in. mBank. 
Zobacz więcej na temat:  POLSKA bank mBank płatności lotnictwo reklamacja społeczeństwo

Nieznajomość praw kosumenta

Robieniu zakupów często towarzyszy ekscytacja związania z radością posiadania upragnionego sprzętu gospodarstwa domowego, czy elementu garderoby. W obliczu tego typu emocji rzadko kiedy bierzemy pod uwagę możliwość wadliwości danego towaru, dlatego często zapominamy o zabieraniu paragonu. Jakie prawa konsumenta należy znać, aby wygrać spór z przedsiębiorcą?
Zobacz więcej na temat:  Sława Bieńczycka prawa konsumenta reklamacja reklama w internecie przedsiębiorca przedsiębiorstwo społeczeństwo STYL ŻYCIA zakupy zakupy online zakupy w internecie zakupy w sieci

Gdy biuro podróży nie wywiązuje się z umowy

Kupujemy wycieczkę i jesteśmy przekonani, że na miejscu zastaniemy hotel i widoki jak na zdjęciach w folderze biura podróży. Ale nie bądźmy naiwni, w hotelu są przecież pokoje, których okna nie wychodzą na ocean i palmy. Jakie prawa nam przysługują, gdy biuro podróży nie wywiąże się z umowy? O tym w "Czterech porach roku" mówił Marek Stachowski, radca prawny.
Zobacz więcej na temat:  Bogdan Sawicki wakacje Ferie zimowe wycieczka reklamacja biuro podróży turystyka

Spór konsumencki czy sprawa kryminalna?

Gdy zakupiony przez nas produkt lub usługa nie są takie, jak być powinny, przychodzą nam z pomocą Federacja Konsumentów, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Rzecznik Finansowy, Inspekcja Handlowa itp. Zdarzają się też sytuacje kiedy to nie wystarcza. O tym, w jakich sytuacjach powinniśmy zgłosić sprawę na policję czy do prokuratury, mówił w Pogotowiu Konsumenckim mec. Andrzej Bućko, ekspert ds. prawa konsumenckiego.
Zobacz więcej na temat:  konsument prawo zakupy reklamacja

Powakacyjne reklamacje. To trzeba wiedzieć

Wraz z końcem sezonu letniego lawinowo rośnie liczba skarg od konsumentów, którzy informują o opóźnionych i odwołanych lotach, zagubionym bagażu, niewłaściwie zorganizowanej wycieczce, czy problemach z wynajęciem samochodu. Jakie mamy prawa, co, kiedy i na jakich zasadach można reklamować ? W audycji Pogotowie Konsumenckie mówili o tym Małgorzata Cieloch (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) i Karol Muż (Europejskie Centrum Konsumenckie).
Zobacz więcej na temat:  turystyka podróże wakacje reklamacja

Usługę kosmetyczną czy fryzjerską też można reklamować

Klient może złożyć reklamację na źle wykonane usługi fryzjerskie czy kosmetyczne – przypomina Katarzyna Chwesiuk, prawnik z Federacji Konsumentów. Tak zawarte umowy to umowy o dzieło. Można się domagać obniżenia ceny, zwrotu pieniędzy, a przy poważnej wadzie także odszkodowania. Choć polskie prawo nie przewiduje zadośćuczynienia za szkody majątkowe, to istnieje możliwość ubiegania się o rekompensatę finansową za cierpienia psychiczne.
Zobacz więcej na temat:  reklamacja fryzjer prawa konsumenta