Spółka z Grupy Intermarche musi zapłacić zaległości wobec dostawców. UOKiK zakończył postępowanie UOKiK zobowiązał spółkę SCA PR Polska (Grupa Intermarche) do zmiany praktyk, które mogły stanowić nieuczciwe wykorzystywanie przewagi kontraktowej, oraz do zapłaty zaległości wobec dostawców produktów rolno-spożywczych. Według Urzędu łączna wartość opóźnionych należności w latach 2019-2020 wyniosła kilkaset milionów złotych. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA firma UOKiK rolnictwo sprzedaż faktura reklamacja opóźnienia płatności
Jak kupować ubrania i nie dać się oszukać? Ile wełny jest w naszym płaszczu, a ile jedwabiu w koszuli? Na to pytanie w najnowszym raporcie odpowiedzieli inspektorzy UOKiK. Okazuje się, że na nasz rynek trafia coraz więcej odzieży o innym składzie niż ten deklarowany na metce. Zobacz więcej na temat: Czwórka STYL ŻYCIA zakupy reklamacja Kamil Jasieński Małgorzata Jakubowska
Jedzenie podczas wakacyjnych podróży. Sprawdź, jakie masz prawa w restauracji Wakacje to nie tylko podróże, noclegi i zwiedzanie, ale również przyjemności kulinarne oferowane przez restauracje czy bary. Tymczasem, jak pokazują wyniki kontroli Inspekcji Handlowej, nie zawsze można wierzyć temu, co napisano w restauracyjnym menu. Zobacz więcej na temat: wakacje magazyn wakacyjny GOSPODARKA UOKiK prawa konsumenta żywność restauracja jedzenie reklamacja
TYLKO U NAS Z powodu pandemii Visa pozwala odrzucać wnioski o chargeback. Klienci oburzeni W związku z pandemią koronawirusa w całej Europie odwołano loty. Pasażerowie linii lotniczych mają problemy z odzyskaniem pieniędzy. Tymczasem Visa właśnie pozbawia ich "ostatniej deski ratunku", czyli chargebacku. Wydawca kart płatniczych uzasadnia, że w związku z COVID-19 bank ma prawo negatywnie rozpatrzyć żądanie klienta. Na stanowisko Visy przy odrzucaniu reklamacji powołuje się m.in. mBank. Zobacz więcej na temat: POLSKA bank mBank płatności lotnictwo reklamacja społeczeństwo
Nieznajomość praw kosumenta Robieniu zakupów często towarzyszy ekscytacja związania z radością posiadania upragnionego sprzętu gospodarstwa domowego, czy elementu garderoby. W obliczu tego typu emocji rzadko kiedy bierzemy pod uwagę możliwość wadliwości danego towaru, dlatego często zapominamy o zabieraniu paragonu. Jakie prawa konsumenta należy znać, aby wygrać spór z przedsiębiorcą? Zobacz więcej na temat: Sława Bieńczycka prawa konsumenta reklamacja reklama w internecie przedsiębiorca przedsiębiorstwo społeczeństwo STYL ŻYCIA zakupy zakupy online zakupy w internecie zakupy w sieci
Reklamacja żywności. Czy musi być walką z wiatrakami? Na żywność w ciągu roku wydajemy znaczącą część przychodów. Zdarza się, że produkty, które na pierwszy rzut oka zachęcają świeżym wyglądem, po dokładnym przyjrzeniu się, okazują się być całkowicie niejadalne. Jakie działania zastosować w obliczu tego typu sytuacji? Zobacz więcej na temat: Sława Bieńczycka zdrowie zdrowie i dieta społeczeństwo reklamacja zakupy STYL ŻYCIA żywność
Zasady zwrotu nietrafionych prezentów Mikołaj pewnie chciał jak najlepiej, ale nie wyszło i dostaliśmy prezent, który nam z różnych względów nie odpowiada. Czy możemy go wymienić na inny lub zwrócić? Okazuje się, że i to zależy w znacznej mierze od Mikołaja. Zobacz więcej na temat: UOKiK prezenty reklamacja zwrot towaru Roman Czejarek STYL ŻYCIA ciekawostki
Niskie ceny mogą być pułapką przy zakupach w sieci Mikołaj, który kupi prezenty przez Internet może je zwrócić bez podania przyczyny i w ciągu 14 dni odesłać je na własny koszt - przypomina główne zasady e-zakupów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Zobacz więcej na temat: UOKiK prezenty reklamacja przesyłki transport
Termin reklamacji każdego towaru to dwa lata Gdy produkt, który kupiliśmy, jest uszkodzony lub nieświeży, możemy, a wręcz powinniśmy, domagać się rekompensaty. W Światowym Dniu Konsumenta mówimy o tym, jakie mamy prawa jako klienci sklepów. Zobacz więcej na temat: Sława Bieńczycka UOKiK konsument prawo sklepy reklamacja STYL ŻYCIA prawa konsumenta zakupy porady prawne w Jedynce zwrot towaru
Gdy biuro podróży nie wywiązuje się z umowy Kupujemy wycieczkę i jesteśmy przekonani, że na miejscu zastaniemy hotel i widoki jak na zdjęciach w folderze biura podróży. Ale nie bądźmy naiwni, w hotelu są przecież pokoje, których okna nie wychodzą na ocean i palmy. Jakie prawa nam przysługują, gdy biuro podróży nie wywiąże się z umowy? O tym w "Czterech porach roku" mówił Marek Stachowski, radca prawny. Zobacz więcej na temat: Bogdan Sawicki wakacje Ferie zimowe wycieczka reklamacja biuro podróży turystyka
Nietrafiony prezent świąteczny? Zobacz, jak go zwrócić Książki, skarpetki, świąteczny sweter, kubek czy perfumy to najpopularniejsze prezenty pod choinkę. Choć każdy z nas lubi dostawać upominki, to jednak nie zawsze otrzymujemy to, co nam się podoba. Niestety Mikołaj też nie zawsze przyjmie zwrot, nietrafionego podarunku. Co w takim razie możemy zrobić z niechcianym upominkiem? Zobacz więcej na temat: prezenty prawa konsumenta reklamacja Elżbieta Szczerbak
Zwrot i reklamacja prezentów Mikołaj z workiem prezentów już praktycznie puka do naszych drzwi. Problem z tym, że niektóre z tych prezentów mogą okazać się nietrafione. Czy jest możliwość ich zwrotu lub reklamacji i jak to zrobić? Zobacz więcej na temat: prawo Anna Grabowska sprzedaż internet reklamacja zwrot towaru porady prawne w Jedynce STYL ŻYCIA
Ile wydajemy na jedzenie poza domem? Polacy na jedzenie w punktach gastronomicznych wydali w 2017 r. średnio 98 zł miesięcznie. To najwyższy wynik od 9 lat, wynika z raportu GfK. Zobacz więcej na temat: restauracja reklamacja żywność Dominik Olędzki
Spór konsumencki czy sprawa kryminalna? Gdy zakupiony przez nas produkt lub usługa nie są takie, jak być powinny, przychodzą nam z pomocą Federacja Konsumentów, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Rzecznik Finansowy, Inspekcja Handlowa itp. Zdarzają się też sytuacje kiedy to nie wystarcza. O tym, w jakich sytuacjach powinniśmy zgłosić sprawę na policję czy do prokuratury, mówił w Pogotowiu Konsumenckim mec. Andrzej Bućko, ekspert ds. prawa konsumenckiego. Zobacz więcej na temat: konsument prawo zakupy reklamacja
Powakacyjne reklamacje. To trzeba wiedzieć Wraz z końcem sezonu letniego lawinowo rośnie liczba skarg od konsumentów, którzy informują o opóźnionych i odwołanych lotach, zagubionym bagażu, niewłaściwie zorganizowanej wycieczce, czy problemach z wynajęciem samochodu. Jakie mamy prawa, co, kiedy i na jakich zasadach można reklamować ? W audycji Pogotowie Konsumenckie mówili o tym Małgorzata Cieloch (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) i Karol Muż (Europejskie Centrum Konsumenckie). Zobacz więcej na temat: turystyka podróże wakacje reklamacja
Nieudaną wizytę u fryzjera też można reklamować Tak jak w przypadku różnego rodzaju produktów - tak przy usługach - nam konsumentom przysługują różne prawa. Jeżeli dana usługa nie została wykonana należycie, to możemy ją reklamować, mówi w Polskim Radiu 24 Paulina Rutkowska, prawniczka specjalizująca się w prawach konsumenta. Zobacz więcej na temat: reklamacja usługi Dominik Olędzki Elżbieta Szczerbak
Usługę kosmetyczną czy fryzjerską też można reklamować Klient może złożyć reklamację na źle wykonane usługi fryzjerskie czy kosmetyczne – przypomina Katarzyna Chwesiuk, prawnik z Federacji Konsumentów. Tak zawarte umowy to umowy o dzieło. Można się domagać obniżenia ceny, zwrotu pieniędzy, a przy poważnej wadzie także odszkodowania. Choć polskie prawo nie przewiduje zadośćuczynienia za szkody majątkowe, to istnieje możliwość ubiegania się o rekompensatę finansową za cierpienia psychiczne. Zobacz więcej na temat: reklamacja fryzjer prawa konsumenta
Na co uważać przy zmianie dostawcy prądu? Już tysiące gospodarstw domowych zmieniło w Polsce dostawców energii elektrycznej. Jak to zrobić, aby nie stracić, i nie dać się nabrać sprytnym, albo nieuczciwym akwizytorom, o tym w Pogotowiu Konsumenckim na antenie Polskiego Radia. Zobacz więcej na temat: energia elektryczna gaz prąd prawa konsumenta Justyna Golonko Dominik Olędzki reklamacja UOKiK