X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Informacyjna Agencja Radiowa

Karambole na polskich drogach szybkiego ruchu

Ostatnia aktualizacja: 03.02.2017 14:50
Na drogach szybkiego ruchu nie dochodzi do większej liczby wypadków niż na innych trasach - wynika z danych policji. W ubiegłym roku na sieci autostrad zginęło około 60 osób, a na całej sieci dróg ponad 3 tysiące.
Karambole na polskich drogach szybkiego ruchu
Foto: PAP/Maciej Kulczyński

Inspektor Leszek Jankowski z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji podkreśla, że nie można wskazać jednoznacznie głównego powodu groźnych zdarzeń na autostradach i drogach ekspresowych. Zauważył, że powiększa się sieć dróg szybkiego ruchu i trzeba się przygotować, że informacje o karambolach będą się pojawiały - ocenia policjant.

Wśród błędów kierowców na autostradach wskazał zbyt szybką jazdę i trzymanie zbyt małego odstępu od poprzedzającego samochodu. Przy złych warunkach pogodowych popełnienie takich błędów skutkuje właśnie efektem domina i jeden wypadek szybko może się przekształcić w karambol.

Inspektor Leszek Jankowski przyznał, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozważa wprowadzenie systemu elektronicznego na drogach szybkiego ruchu, który wprowadzałby ograniczenia prędkości uzależnione od sytuacji na drodze. Chodzi o system elektronicznych tablic informacyjnych, sterowanych przez inteligentny system komputerowy, który mógłby koordynować ruch na autostradach i drogach ekspresowych.

Po raz pierwszy od pięciu lat załamał się trend spadkowy liczby wypadków i ich ofiar. W zeszłym roku było więcej było wypadków - o 280 , rannych - o 406 i zabitych - o 47.

Inspektor Leszek Jankowski z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji podkreśla, że wzrost nie jest duży. Liczba wypadków zwiększyła się o niecały jeden procent, a ofiar śmiertelnych wypadków o niecałe dwa procent. Poprawiły się dane dotyczące zagrożenia pieszych, utrzymuje się tendencja spadkowa liczby potrąceń pieszych.

Z danych policji nie potwierdza się teza, że więcej wypadków to efekt wyłączenia fotoradarów zarządzanych wcześniej przez straże gminne i miejskie. Policja badała liczbę wypadków w miejscach, gdzie stoją nieczynne fotoradary i nie zaobserwowano zwiększenia się liczby wypadków.

Pod względem wypadków drogowych Polska jest nadal jednym z najniebezpieczniejszych krajów Unii Europejskiej.

IAR

Zachęcamy do śledzenia nas na Twitterze. Więcej i najwięcej wiadomości IAR po wykupieniu dostępu do serwisu.