X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie

6 marca - Koncert symfoniczny

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2016 08:00
6 marca - Koncert symfoniczny
Foto: materiały prasowe

Krzysztof Dys – fortepian
Paweł Pańta – kontrabas
Krzysztof Szmańda – perkusja
Michał Klauza – dyrygent

Program koncertu:
George Gershwin – Uwertura kubańska
Maciej Małecki - Koncert jazzowy na fortepian, bas, perkusję i orkiestrę symfoniczną (prawykonanie)
Philip Glass – Symfonia nr 4 Heroes na motywach z muzyki Davida Bowie

6 marca 2016 roku, godz. 19:00
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59


Philip Glass opatrzył swoją Symfonię nr 4 takim autorskim komentarzem:

Symfonia Heroes (Bohaterowie), tak jak Symfonia nr 1 Low, sprzed kilku lat, inspirowana  jest utworami Davida Bowie i Briana Eno. W serii odkrywczych nagrań z lat 70-tych, David i Brian połączyli wpływy muzyki świata, eksperymentalnejawangardy i rock and rolla, a tym samym na nowo zdefiniowali przyszłość muzyki popularnej. Wpływ tych utworów na muzykę naszych czasów zagwarantował im rangę nowej "klasyki" . Podobnie jak kompozytorzy w przeszłości przekształcali muzykę w taki sposób, by tworzyć nowe trendy, utwory Bowie’go i Eno stały się inspiracją i punktem wyjścia mojej Symfonii.

Koncert jazzowy na fortepian, bas, perkusję i orkiestrę symfoniczną

Części koncertu:

  • I Preludium
  • II Pieśń
  • III Blues

Koncert jazzowy na fortepian, bas, perkusję i orkiestrę symfoniczną poświęcony jest pamięci mojego przedwcześnie zmarłego syna Marcina – jazzmana i kompozytora, wielbiciela klasycznej muzyki. Jego dwaj przyjaciele, z którymi stworzył niegdyś trio - kontrabasista Paweł Pańta i perkusista Krzysztof Szmańda, oraz pianista Krzysztof Dys - nagrali planowaną przez Marcina płytę z pozostawionych przez niego partytur. Płyta zawiera jego własne kompozycje oraz utwory, których tematy zaczerpnięte są z Bacha, Beethovena i Chopina.

Zetknięcie się z wymienionymi muzykami zainspirowało mnie do napisania dla nich koncertu. Tytułu „ Koncert jazzowy” nie należy jednak rozumieć zbyt dosłownie. Założeniem dzieła jest zderzanie i zestawianie obok siebie dwóch różnych światów – jazzu i muzyki poważnej. Fortepian pełni tu wiodącą, podwójną rolę: jest instrumentem solowym, jak w tradycyjnym, symfonicznym koncercie instrumentalnym, a z kontrabasem i zestawem perkusyjnym stanowi część tria jazzowego. Niektóre fragmenty pozostawione są inwencji wykonawców, którzy swobodnie interpretują i improwizują swoje partie, co jest szczególnym rysem muzyki jazzowej. Utwór powstał w 2015 roku. Maciej Małecki

Paweł Pańta, Krzysztof Szmańda, Krzysztof Dys, Maciej Małecki i Michał Klauza po prapremierowym wykonaniu Koncertu jazzowego Małeckiego w Koncertowym Studiu Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego Paweł Pańta, Krzysztof Szmańda, Krzysztof Dys, Maciej Małecki i Michał Klauza po prapremierowym wykonaniu Koncertu jazzowego Małeckiego w Koncertowym Studiu Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego
Zobacz więcej na temat: 2016 koncert