X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Trybunał wybrał perfekcyjne nagranie "Requiem" Verdiego

Ostatnia aktualizacja: 06.10.2013 13:00
W finale audycji znalazły się dwa wykonania arcydzieła włoskiego kompozytora. Oba zdaniem naszych sędziów znakomite. Zadecydowała naturalność i prostota, która wzięła górę nad chłodnym perfekcjonizmem.
Audio
  • Płytowy Trybunał Dwójki wybiera najlepsze nagranie "Requiem" Verdiego - fragmenty audycji "Kto słucha nie błądzi"
Jacek Hawryluk i Jerzy Artysz
Jacek Hawryluk i Jerzy ArtyszFoto: Grzegorz Śledź

Messa da Requiem została napisana po śmierci włoskiego pisarza Alessandra Manzoniego. Premiera dzieła odbyła się 22 maja 1874 roku w Kościele św. Marka w Mediolanie. Następnie utwór wykonano w La Scali.

Spośród sześciu nagrań "Requiem" Verdiego jury w składzie: Dorota Kozińska, Kacper Miklaszewski i prof. Jerzy Artysz za najlepsze uznało dokonanie Arturo Toscaniniego zrealizowane w Carnegie Hall, w Nowym Jorku, 27 stycznia 1951. Włoski dyrygent poprowadził wtedy NBC Symphony Orchestra. Na scenie pojawili się też Herva Nelli – sopran, Fedora Barbieri – mezzosopran, Giuseppe di Stefano – tenor, Cesare Siepi – bas, Robert Shaw Chorale.

Nagranie ukazało się nakładem LP RCA 1951/CD Sony BMG 2005 “The Verdi Recordings – Arturo Toscanini”, 12 CD)
W audycji słuchaliśmy także następujących wykonań:
Leontyne Price – sopran, Rosalind Elias – mezzosopran, Jussi Björling – tenor, Giorgio Tozzi – bas, Chór Wiedeńskiego Towarzystwa Śpiewaczego, Wiedeńscy Filharmonicy, dyr. Fritz Reiner (nagranie: Wiedeń 1960; LP Decca 1971/CD Decca  2000 “Legendary Performances”)
***
Elisabeth Schwarzkopf – sopran, Christa Ludwig – mezzosopran, Nicolai Gedda – tenor, Nicolai Ghiaurov – bas, Philharmonia Chorus, Philharmonia Orchestra, dyr. Carlo Maria Giulini (nagranie: Londyn 1963/64; LP EMI 1964/CD EMI Records 2001)
***
Katia Ricciarelli – sopran, Shirley Verrett – mezzosopran, Placido Domingo – tenor, Nicolai Ghiaurov – bas, Chór i Orkiestra Teatro alla Scala, dyr. Claudio Abbado (nagranie: Mediolan 1980; DG 1980)
***
Luba Orgonasova – sopran, Anne Sofie von Otter – mezzosopran, Luca Canonici – tenor, Alastair Miles – bas, Monteverdi Choir, Orchestre Révolutionnaire et Romantique, dyr. John Eliot Gardiner (nagranie: Londyn 1992, CD Philips Classics 1995)
***
Anja Harteros – sopran, Elina Garanča – mezzosopran, Jonas Kaufmann – tenor, René Pape – bas, Chór i Orkiestra Teatro alla Scala, dyr. Daniel Barenboim (nagranie live: Mediolan, Teatro alla Scala, sierpień 2012; CD/DVD Decca/Unitel 2013)

Plan słuchania:
I runda
Kyrie (kwartet solistów i chór)
II runda
Dies irae (chór)
III runda
Lux aeterna (mezzosopran, tenor, bas)
Finał
Libera me – Requiem aeternam (sopran i chór)
Zapraszam
Jacek Hawryluk

 

***
"Kto słucha nie błądzi, czyli Płytowy Trybunał Dwójki” – kolejne audycje:


19.10. godz. 17.00 – Karol Szymanowski IV Symfonia op. 60 na fortepian i orkiestrę „Koncertująca”

2.11. godz. 17.00 – Gustav Mahler Pieśni wędrującego czeladnika (Lieder eines fahrenden Gesellen)

16.11. godz. 17.00 – Krzysztof Penderecki Pasja wg św. Łukasza

Zobacz więcej na temat: Giuseppe Verdi
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Trybunał wybrał najlepsze nagranie "Stabat mater"

Ostatnia aktualizacja: 30.03.2013 22:15
W Wielką Sobotę nagrania dzieła Giovanniego Battisty Pergolesiego oceniało jury w składzie: Dorota Kozińska, Magdalena Łoś i Anna Radziejewska.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Verdi po włosku czy po francusku? Trybunał zdecydował

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2013 10:00
W kolejnej audycji z cyklu "Kto słucha, nie błądzi" jury wybrało najlepsze nagranie opery "Don Carlos" Giuseppe Verdiego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Płytowy Trybunał Dwójki wydał werdykt w sprawie Chopina

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2013 19:51
Skład sędziowski w składzie: Dorota Kozińska, Kacper Miklaszewski i Karol Radziwonowicz wybrał najlepsze nagranie Chopinowskich Etiud.
rozwiń zwiń