X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Barbara K. Majewska. Między sopranem a mezzospranem

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2017 13:30
- Przez całą edukację muzyczną był problem z określeniem mojego głosu. Stało się tak, dlatego, że mam niejednorodną budowę aparatu głosowego. Moje struny głosowe są sopranowe, a krtań mezzosopranowa - powiedziała w Dwójce śpiewaczka.
Audio
  • Rozmowa z Barbara Kingą Majewską i Hubertem Zemlerem (Bita godzina/Dwójka)
Barbara Kinga Majewska
Barbara Kinga MajewskaFoto: Grzegorz Śledź/PR2

Barbara Kinga Majewska 1200.JPG
Barbara Kinga Majewska: zaczęło się od Kate Bush

Artystka specjalizująca się w wykonawstwie muzyki współczesnej tłumaczyła, jak posiadanie nietypowego głosu wpłynęło na ukształtowanie jej kariery.

- Najbardziej podobały mi się sfery, które nie wymagały ode mnie bycia jednoznacznie sopranem. Takim obszarem jest pieśń, muzyka współczesna i cokolwiek, co wykracza poza operę, gdzie podział głosów jest najbardziej sztywny. Dla przykładu, jeżeli jest się sopranem, to nie powinno się śpiewać arii mezzospranowej, a jeśli jest się mezzosopranem dramatycznym, to nie można śpiewać arii przeznaczonej dla mezzosopranu lirycznego - dodała Barbara Kinga Majewska.

W audycji artystka opowiadała również o tym, co robić, by muzyka odchodziła od utartych schematów, i jak sprawić, by nie była ona realizacją kolejnego projektu. Na te pytania odpowiadał również drugi gość audycji - perkusista Hubert Zemler - który mówił także o początkach swojej kariery muzycznej. 

***

Tytuł audycji: Bita godzina

Prowadzi: Ewa Szczecińska

Goście: Barbara Kinga Majewska (śpiewaczka), Hubert Zemler (pekusista)

Data emisji: 17.03.2017

Godzina emisji: 22.30

mz/kd

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Od konceptualizmu do campu. Recepta na "Sultan Hagavik"

Ostatnia aktualizacja: 03.02.2017 11:00
W audycji spotkaliśmy się z Jackiem Sotomskim (rocznik 1987), który pięć lat temu wraz z Mikołajem Laskowskim stworzył kultowy dziś magnetofonowy duet.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Od Weberna do Schoenberga, czyli tajniki dodekafonii

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2017 11:00
O tej technice kompozytorskiej w muzyce współczesnej rozmawialiśmy z teoretykiem muzyki i filozofem Marcinem Trzęsiokiem.
rozwiń zwiń