Sala tortur na deskach teatru

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2013 10:20
- To nie prawda, że w tych tekstach nie ma odniesień do współczesności. Najważniejsza dla Kajzera była przemoc społeczna i kulturowa – o zapomnianym reżyserze rozmawialiśmy z Marcinem Kościelniakiem, autorem książki "Prawie ludzkie. Prawie moje.Teatr Helmuta Kajzera".
Audio
Fragment okładki Prawie ludzkie, prawie moje. Teatr Helmuta Kajzara
Fragment okładki "Prawie ludzkie, prawie moje. Teatr Helmuta Kajzara"Foto: mat.prasowe

/

Kościelniak jest również autorem wyboru i redaktorem książki "Helmut Kajzar - Koniec półświni. Wybrane utwory i teksty o teatrze". Jest to pierwsza od niemal trzydziestu lat edycja książkowa utworów Kajzara. Składają się na nią teksty artysty z lat 1966 - 82. Jak uważa autor utworu Kajzera napisane w tamtym okresie są nadal aktualne: - We wszystkich tekstach pojawia się postać odmieńca funkcjonującego w  zachodniej kulturze konsumcyjnej do której Kajzer miał dostęp - wyjaśnia Marcin Kościelniak.

Jednak w dalszym ciągu wśród znawców teatru zdarzają się głosy krytyki kierowanej pod adresem reżysera:- Problem z twórczością Kajzara jest taki, że bywa bardzo nierówna - mówi krytyk Janusz Majcherek - Niektóre z tych tekstów są hermetyczne albo widać w nich zbyt wyraźną inspirację Gombrowiczem czy Różewiczem - tłumaczy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat dorobku Helmuta Kajzera zapraszamy do wysłuchania całej audycji.




Zobacz więcej na temat: TEATR janusz majcherek
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak