Monumentalny zbiór Offertoria et Communiones, liczący 110 utworów, wydano w Wenecji w 1611 roku – w idealnym miejscu dla prezentacji muzyki, która w dużej mierze została napisana właśnie w stylu „weneckim”. To styl polichóralny (na dwa podwójne chóry, a nawet – w przypadku Magnificat – na trzy). Być może Zieleński poznawał go u źródła, a jego mistrzem mógł być Giovanni Gabrieli. W Polsce był to absolutnie nowatorski kierunek – podobnie jak Komunie, czyli utwory przeznaczone na jeden lub kilka głosów wokalnych z towarzyszeniem instrumentów.
Tematem poprzedniego album Wrocław Baroque Ensemble z muzyką Zieleńskiego była historii zbawienia, tym razem kluczem doboru utworów było ich przeznaczenie na święta lub upamiętnienia patronów oraz świętych związanych z Wrocławiem, Dolnym Śląskiem i Polską. Nagranie prezentuje utwory dedykowane św. Stanisławowi i św. Wojciechowi – patronom Polski; Janowi Chrzcicielowi – patronowi katedry wrocławskiej; św. Janowi Apostołowi i Ewangeliście – patronowi dawnej kaplicy wrocławskiego ratusza, Jadwidze Śląskiej – żonie Henryka Brodatego, księcia wrocławskiego (wspólnie ufundowali klasztor sióstr cysterek w Trzebnicy), a także Dorocie i Wacławowi – razem ze wspomnianym Stanisławem byli oni patronami trzech wspólnot tworzących Wrocław: polskiej, niemieckiej i czeskiej.
Wydany w lipcu przez CD ACCORD album „Mikołaj Zieleński – Ofertoria i komunie na cały rok kościelny” do wygrania w Poranku Dwójki codziennie do soboty kilka minut po 8.00.
W Porankach także codziennie nagrody dodatkowe, albumy wydane w przez wytwórnie Warner Classic, Sony Classical i Deutsche Harmonia Mundi.