X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Czy Haydn przywoła wiosnę?

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2013 19:30
W "Filharmonii Dwójki” posłuchamy słynnego oratorium "Pory roku” w znakomitym wykonaniu Orkiestry Tonhalle z Zurichu.
Wiosna
WiosnaFoto: wikipedia commons

"Pory roku" to jedno z ostatnich dzieł Josepha Haydna. Utwór powstał w 1801 roku po sukcesie oratorium "Stworzenie świata". W obu przypadkach za libretto odpowiedzialny był austriacki baron Gottfried van Swieten, który swój tekst oparł na angielskim poemacie "The Seasons" Jamesa Thomsona. Jedna z anegdot mówi, że Haydn nie był do końca zadowolony z dostarczonego mu tekstu. Szczególnie z fragmentu opisującego rechotanie żab letnią porą. W czasie przygotowywania fortepianowej wersji oratorium przez Augusta Eberharda Müllera, kompozytor zaznaczył, że "żabie przejście" nie był jego pomysłem i że został zmuszony do napisania tego fragmentu kompozycji.

W audycji wysłuchamy wszystkich czterech części dzieła, z których każda oddaje klimat, jakżeby inaczej, jednej z pór roku.

Wyk. Orkiestra Tonhalle w Zurichu, Zürcher Singakademie, dyr. Sir Roger Norrington, Rachel Harnisch - sopran, Werner Güra - tenor, Thomas E. Bauer - baryton

6 lutego (środa) godz. 19.00

Zobacz więcej na temat: Augusta Joseph Haydn van
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Trzech Panów i Cecylia - rozmowa z Markiem Minkowskim

Ostatnia aktualizacja: 08.02.2010 16:56
Francuski dyrygent opowiada Klaudii Baranowskiej o swojej najnowszej płycie z arcydziełami Purcella Händla i Haydna dedykowanymi Świętej Cecylii
rozwiń zwiń