X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Czy telefony od telemarketerów przeszkadzają mi?

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2020 13:00
Jakże często jesteśmy męczeni telefonicznie przez telemarketerów, chcących za wszelką cenę zaprosić nas na prezentację, darmowe badania albo przekonać do nowej formy inwestycji, czy ubezpieczenia…
Audio
  • Czy czuję się nękany telefonami telemarketerów? (Za, a nawet przeciw/Trójka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/bbernard

Niewiele osób wie, że taka działalność, polegająca na kontaktowaniu się z nowymi klientami jest przez prawo niedozwolona! Z takiego założenia wychodzi również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który coraz częściej nakłada kary za telefoniczne akcje marketingowe.

Czy telefony od telemarketerów przeszkadzają mi?

– Nasze stanowisko jest takie, że jeżeli ktoś chce do nas zadzwonić, musi wcześniej uzyskać zgodę. Ale ta zgoda nie może być uzyskana przez telefon, tylko musi być uzyskana przez firmę wcześniej, np. przez ankietę. To musi być zgoda dobrowolna. Idealny kontakt telefoniczny powinien brzmieć w ten sposób: "Dzień dobry. Nazywam się Jan Kowalski. Dzwonię z firmy XYZ. Ponieważ wyraziła Pani zgodę na kontakt w celach marketingowych, chcę przedstawić ofertę przedłużenia umowy np. na telewizję kablową. Czy możemy kontynuować rozmowę?" – wyjaśnia Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

– Przepis mówiący o tym, że bez zgody nie można dzwonić w celach marketingowych, jest bardzo nieszczęśliwy z punktu widzenia interesów przedsiębiorcy. W praktyce blokuje możliwość prowadzenia działalności gospodarczej. Jeżeli to do mnie dzwoni ktoś z tematem, który nie jest związany z moimi zainteresowaniami i w nieodpowiednim momencie, to moja irytacja również idzie w górę. Natomiast klientem jest również inny przedsiębiorca i, póki co, chociażby umówienie spotkania czy jakakolwiek sprzedaż innych usług na rynku B2B, na mocy tejże ustawy jest niemożliwa – argumentuje związany z branżą call center Andrzej Rezler.

Zapraszamy do wysłuchania audycji, w której oprócz gości swoje zdanie wyrazili także nasi Słuchacze. 

***

Tytuł audycjiZa, a nawet przeciw
Prowadzi: Kuba Strzyczkowski
Goście: Maciej Buś (prezes Forum Call Center), Andrzej Faliński (prezes Forum Dialogu Gospodarczego), Monika Krasińska (dyrektor Departamentu Orzecznictwa i Legislacji Urzędu Ochrony Danych Osobowych), Agnieszka Majchrzak (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów), Krzysztof Piasecki (satyryk), Andrzej Rezler (związany z branżą call center)
Data emisji: 23.01.2020
Godzina emisji12.08

kr

Oto wyniki sondy przeprowadzonej podczas audycji:

Czytaj także

Czy suplementy powinny podlegać weryfikacji tak jak leki?

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2020 13:13
W ubiegłym roku tylko do listopada Polacy wydali na suplementy diety trzy miliardy czterysta milionów złotych. O dwieście milionów więcej niż rok wcześniej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy staram się ograniczać jedzenie mięsa?

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2020 13:00
Prawidłowo zbilansowana dieta gwarantuje zdrowie i dobre samopoczucie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy zamiast kierowcy karać właściciela samochodu?

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2020 13:13
Inspekcja Transportu Drogowego ma duży problem z karaniem kierowców, którzy przekroczyli prędkość i zostali zarejestrowani przez fotoradary. Dlaczego?
rozwiń zwiń